Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Sabtu, 13 Mac 2010

Resepi Lobster

Salam hujung minggu semua,

Malam tadi hubby call cakap dia ada belikan lobster & udang galah dari Labuan. Actually Zaila yang minta hubby belikan sebab dah teringin sangat nak makan lobster kan. Masa pergi Phuket dulu memang ada banyak makanan laut macam tu, tapi rase macam susah pula nak cari kedai yang halal so telan air liur jelah kan..Ni memandangkan hubby dah ke Labuan, Zaila pun cepat-cepat pesan lobster, tak nak benda lain dah!! So hari ni, sebelum hubby balik, Zaila kenalah search mana-mana resepi yang menarik untuk masak lobster ni..Kalau ada di antara kawan-kawan yang tahu resepi yang paling mudah, share lah dengan Zaila ya;)

resepi di sini

resepi di sini

ke rebus macam ni sahaja?? pic googled

kita lihat video kat bawah ni macamana nak makan lobster..hehehehee





k lah, nanti kita tengoklah hasil masakan Zaila macamana nanti..right now nak kemas rumah jap..kang hubby sampai malam ni pengsan karang tengok rumah ke kandang lembu ni?? hehehehee;)

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam zaila, wowo makan besarlah ya.. lobster..sedap tu.. memang murah dilabuan..

Tie HT berkata...

tak penah makan lobster..tapi tgk dalam AFC.,chef tu masak, bubuh mangga potong dadu..ada cheese..nampak sedap sangat

mrs adam berkata...

wah lobster lum sampai entry nya dah publish...hehe...sedapnyer.......

Lady of Leisure berkata...

hi zaila... sedapnya lobster, lady tak pernah masak, pernah makan di kedai jer.. selalunya yg lady makan tu dibakar... last sekali lady makan dia bakar kosong jer tapi sedap... masin2 skit may be masa dibakar tu diletak mentega kot..
:)

Zaila Mohamad berkata...

Untie Meriam, hehehehee..sesekali nak makan besar juga;)

Zaila Mohamad berkata...

Tihara, tulah Zaila tgk pon banyak letak cheese & cream, nak suruh rase lemak2 sket kot

Zaila Mohamad berkata...

mrs adam, hehehehee..husband zaila dah suruh carikan awal2 resepi tu, nanti senang nak masak;)

Zaila Mohamad berkata...

Lady, tulah Zaila ada tengok diorang masak stew, grill, steam & semuanya kata sedap!!

N A N I E berkata...

Zaila..ai tak pernah masak..makan masakan orang pernah la hehe..betul kat Phuket banyak gak..tapi rasa was was still ade..tak berani kan..:)
Selamat memasak Zaila :)

Zaila Mohamad berkata...

Nanie, hehehehe takde idea lg nak masak ni..

Tanpa Nama berkata...

sedapnye lobster...igt lak kenangan mkn lobster msk apa ntah kt langkawi..hehehe

Zaila Mohamad berkata...

Has, sedap tak lobster tu??

mrs shaifull berkata...

sedapnya lobster, kalau akak, rebus bodoh camtu je zaila, cicah sos cili :) mmmm lelehhhh

Zaila Mohamad berkata...

Kak CT, betul ke?? takpe..takpe..nanti zaila try

jumeezaila berkata...

Hi Zaila, thx to the info,..sebenarnye saya baru je beli lobster, tp taktahu nak masak ape..katanye stim sedap..so bila google, keluar blog Zaila ni.. anyway thx sbb sudi share.. blh tak nak pinjam vedio tu utk masukkan kat blog saya... plan nak stim 2 ekor n seekor lagi nak buat masak lemak cili api..

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^