Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 18 Februari 2011

Iklan CNY Petronas yang Berkesan di hati

Aku memang suka & memang ternanti-nantikan iklan raya dari Petronas. Tak kiralah time raya puasa ke, Tahun Baru Cina ke, raya Deepavali ke, Merdeka ke..Memang aku suka tunggu & tengok. Yang pasti iklan yang diorang bikin pasti akan meninggalkan kesan pada hati aku. Sampaikan menitis air mata ni. Selalunya ada pengajaran & iktibar yang boleh diambil disebalik iklan yang hanya mengambil beberapa minit dari waktu menonton korang.

Tahun ni pon, iklan CNY Petronas banyak memberikan mesej kepada kita supaya menghargai ibu bapa kita. Tanpa mereka, takkan wujud kita di dunia ini so walau macamana sibuk kita sekalipun, kenalah sentiasa ingat akan pengorbanan mereka so especially bila tiba musim perayaan kenalah menggembirakan mereka dengan bawa mereka keluar makan bersama-sama, takpun bawa mereka shopping baju raya atau bawa mereka bercuti. Pendek kata, kenalah luangkan masa bersama-sama dengan mereka juga sebagaimana mereka luangkan masa mereka membesarkan kita di waktu kita kecil dulu.

Bagi aku, nasib baiklah cuti CNY tu kami berpeluang pulang ke kampung. Kalau orang lain lebih suka bercuti berjalan-jalan di tempat orang, aku & suami lebih memilih untuk pulang ke kampung untuk bertemu dengan kedua orang tuaku. Walaupun hanya cuti 4 hari tapi tak terbayang akan kegembiraan di muka orang tua & anak-anak aku tatkala bertemu. Bukan harta yang menjadi ukuran kasih sayang sebaliknya ingatan kita kepada mereka. Macamana kita melayani mereka, cukuplah sekadar dengan balik sekali sekala bertanyakan khabar. Kalau tak boleh balik pun, angkatlah telefon tu & daillah no. mereka bertanyakan khabar. Pasti mereka akan tertawa riang;)

Pada yang belum melihat iklan CNY Petronas lagi, bolehlah klik di sini & boleh tengok iklan tersebut. Moga-moga lepas tengok iklan ni, kita akan lebih menghargai jasa kedua orang tua kita selagi hayat mereka masih ada di dunia ini.

2 ulasan:

Nurhayati berkata...

tak tgk lagi iklan terbaru.. tapi iklan2 petronas mmg bestkan.. sangat menyentuh perasaan :)

Zaila Mohamad berkata...

sekarang dah xkuar di TV, tapi masih boleh tengok kat laman facebook diorang!!

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^