Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 3 Februari 2012

Sepagi Di DEMC

Assalamualaikum,

Rabu yang lepas, aku bawa Ashraf & Haziq ke DEMC untuk check up susulan selepas admitted haritu..Sebut je nak pergi hospital, anak-anak aku (especially Husna) excited..Anak korang hado excited nak pergi spital?? Huhuhuhu..HUsna tu tak sakit apa-apa sebab tu dia yang paling enjoy stay kat situ..Cuba kalau dia yang sakit..mahu haru biru nanti:P

Area rumah aku ni ada banyak hospital private & mostlly semua aku dah pergi..The nearest adalah Columbia Asia Bukit Rimau tapi since ada sebab-sebab tertentu, aku tak pergi..Kalau en suami outstation, mungkin aku akan ke sana juga sebab aku ni mana berani nak drive jauh sket..hehehe

SALAM pon kami pernah pergi juga malah Haziq pernah admitted di sana & aku pon bersalinkan Ashraf di sini..Lokasi dekat & servis ok cuma insuran anak aku pula tidak berdaftar sebagai panel insuran di sini..Haritu masa Haziq admitted pon kami kena bayar semua bil dulu baru lepas tu boleh claim balik dengan pihak Prudential..

KPJ Selangor pun aku selalu pergi sebab one of panel hospital for insuran anak-anak aku tapi banyak kali terkena wad penuh, kalau nak jumpa Datuk Dr. Zul (pakar kanak-kanak) punyalah ramai yang menunggu & pernah sekali during consultation with him, ada emergency call dari bilik bedah so merasalah kami menunggu dalam setengah jam juga..Tapi tak kisahlah kan sebab memandangkan itu kes emergency cuma aku perasan memang KPJ ni sentiasa ramai orang & wad pun selalu penuh (kalau wad eksekutif aku tak tahulah kan..hikhikhik)

So this is the first time aku ke DEMC..Masa hari Ashraf admitted tu, nak kata sekejap tu tipulah kan tapi hari yang sama juga kami dapat bilik..Kami check in single room (lupa nak snap gambar sebab kamera aku kaposh habis bateri sejak balik dari Melaka lagi), ada 1 single bed, day bed (bench) & 1 sofa so bolehlah muat kami 5 beranak berkampung dalam bilik tu..hikhikhik..Tapi kalau ada visitors datang jadi sempit ah sket:P Lagi best bila bilik aku dekat dengan bilik playground so Haziq & Husna lah yang konker most of the time bilik tu..that's y lah anak dara ambo tak mahu balik rumah..hikhikhik Boleh dia bagi alasan "kat sini sejuk" Terkejut mak!! Al maklumler kat rumah sendiri tak ada air-cond..huhuhu

Eh, panjang pula intro aku pasal pilihan hospital di Shah Alam ni ya?? Well, semuanya di tangan anda..Nak pilih yang mana satu..Kalau aku..lepas ni semestinya DEMC *en suami, sila kumpul duit untuk kos bersalin anak ke 4 nanti=P* Kidding!! Kalau ada rezeki, mana-mana pon boleh;)

Ok, back to our story, pagi tu kami ada appointment pukul 9.30 pagi dengan Dr. Siti Haida (pakar mata) so dalam pukul 9 pagi kami dah sampai..Keluar je kereta, ada buggies service datang ambil hantar kami dari parking lot ke entrance..Wah!! kami baru tahu (jakun) so merasalah naik buggies sekejap:P


inilah rupa buggies car tu..jangan risau, tak payah bayar..so tak payah nak berjalan jauh ke parking lot (macamlah jauh sangat):P

Then kami daftar lepas tu ke cafe untuk breakfast..Owh, kalau klinik mata, kanak-kanak, ibu mengandung semua terletak di level 1 ya puan-puan..

Kalau ke cafe ni (aku lupa namanya), aku suka beli quiche chicken & mushroom..tapi dalam gambar ni quiche chicken & cheese..Memang sedap..harga RM6 sebijik!!

sepesen saja anak beranak ni kan?? Owh nasi goreng, nasi lemak semua tak berapa kena dengan selera aku..Ada masa terpedas, ada masa tawar..Masa Ashraf admitted haritu, 2 hari aku kena turun berjumpa Dr. Siti Haida di kliniknya sebab masa tu patient ramai so dia tak sempat nak naik sendiri melawat di bilik..Owh, 2 hari tu juga aku terserempak dengan personaliti Najlah Ishak..Tapi tak tahulah siapa yang sakit sebab aku malu nak tegur dia:P *poyo je..kalau ambil gambar boleh taruk dalam blog kan??*


kat hujung sana tu letaknya klinik Mata..


nilah rupa cafe tu..kalau hari cuti, cafe ni tutup..kalau datang petang pon hampir semua makanan habis


suasana kat sini santai je..boleh makan sambil borak-borak gituu..bagi orang yang tak sakit ah..kalau orang sakit, nak makan pon tak lalu tau:P


Anak-anak aku kalau datang ke sini sukalahs ebab boleh main kejar-kejar T____T


semua pakar-pakar ada kat sini ya fuan-fuan..

Lepas check up dengan Dr. Siti Haida, kami terus ke klinik kanak-kanak pula..


Kat dalam klinik ni ada tempat permainan kanak-kanak pula..laaaaagilah minah Husna tu suka


Nasib baik en suami rajin melayan anak *yelah sebab bini dia dok sibuk ambik gambar*


Ashraf main slide;)


Husna yang kejakunan..kesian anak-anak aku..mana pernah merasa main permainan lagu ni kecuali kalau g spital..sob..sob..


tengah tunggu giliran..ramai juga parents yang bawa anak-anak diorang check up haritu..


Alhamdulillah, lepas jumpa Dr. Fadzillah Ashraf tak perlu follow up lagi..sampai ketiduran dah Ashraf;)



ni ruang lobi..kat sini ada klinik biasa, admission, billing & pharmacy


ni kat ruang hadapan


kat depan ni ada khidmat concierge & teksi..senang kalau-kalau nak cabut lari dari hospital kan:P

Overall, aku berpuas hati dengan perkhidmatan ala hotel di DEMC ni..Next time, berkampung kat sini jelah..hehehe Tapi ada juga yang tak bestnya..Dulu, arwah kawan aku yang meninggal pon mula-mula admitted di DEMC tapi lepas keadaan get worst,so famili arwah dinasihatkan transfer arwah ke Hospital Serdang..sudahlah ambulan kena bayar sendiri..Aku boleh imagine kesusahan yang dihadapi keluarga arwah..Al fatihah buat arwah Siti Nurulkhatijah..semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..Amin..#imisshersooomuch;(

6 ulasan:

AziE berkata...

DEMC ni dah jadi my family's hospital dah jadinya. Cuma si bongsu je we are refering her to Dr Zul of SMC.

mrs adam berkata...

wah baguslah review DEMC ni.menyeluruh.terasa macam berada kat DEMC baca entry ni.semua gmbar ada.hehe

Eliss berkata...

aku beranak di demc lama ker nuha. dan operate buang anak di demc baru :p dulu kos dpt anak RM7K ++, tapi buang anak kos RM11K ++.. pilihan ditangan anda..hahahahaha.

Nurhayati berkata...

diriku blom ada lagi pengalaman anak2 admitted.. dapat rasakan dirimu begitu superMak menghandle sorang diri.. chayok!!

Zaila Mohamad berkata...

Azie,

Husna pon ada rekod ngan Dr Zul tapi tak tahan menunggu kalau p sana..hehehe

Mrs Adam,

hahahaha..aku memang suka letak gambar..kalau cerita takde gambar tak best je rasanya:P

Eliss,

mahalnyooooo..dok beranok doh aku situ..hahaha

Yati,

penat wooo..tapi seb baik situ selesaaaaaa so takderlah rasa penat sangat:P

Lily@MamaZaraZareef berkata...

huiiii..mmg cantek sungguh DEMC baru nih..landscape cantek, lengkap ngan cafe, buggy, playground sume..mau tak husna suke yek..hihihi

btw zaila..invitation ke majlis Zareef kite nk invite thru event fb aritu tau..klu senang jemputlah datang yek..=D..klu nk map umah pm jek k..

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^