Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Selasa, 23 Julai 2013

Mari Menderma Sempena Bulan Ramadhan Yang Mulia

Assalamualaikum semua,

PELANCARAN TABUNG ASNAF ZAKAT e-

KASIH DAN MAJLIS BERBUKA PUASA

Sukacita dimaklumkan bahawa  Pertubuhan Kebajikan dan Perlindungan e-Kasih Kelantan merupakan satu badan  sokongan   bertujuan membela  dan menjaga kebajikan insan yang kurang bernasib baik khususnya asnaf e-Kasih Kelantan.  

Sempena bulan Ramadan Al-Mubarak 1434H,  kami AhliJawatankuasa  Pertubuhan e-Kasih Kelantan akan mengadakan majlis diatas seperti berikut:-
Tarikh           :       03 Ogos 2013, Bersamaan 25 Ramadhan 1434 (Sabtu)
Jam                 :     5.30 petang hingga 7.30 malam (Waktu berbuka)
Tempat          :      Dewan Jubli Perak, Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandar                                  Raya Islam (MPKB-BRI), 15000 Kota Bharu, Kelantan                                                                                                          
Bagi menjayakan cita cita murni ini kami dengan rendah hati ingin memohon jasa baik TUN/TAN SRI/YAB/YB/TENGKU/DATO’/DATIN/TUAN/PUAN agar dapat bersama menyumbang/menaja peserta seramai 300 orang terdiri dari pelajar anak yatim, warga emas, ibu tunggal, saudara baru(mu’alaf) dan OKU.

Segala sumbangan berupa cek hendaklah ditulis atas nama:

Pertubuhan kebajikan dan Perlindungan e-Kasih Kelantan
Akaun Bank Islam : 0303 60100 52560

2) PROJEK PEMBINAAN SEKOLAH IBNU 

KHALDUN



Projek ini dijangka akan mengambil masa 2 tahun bagi melihat ianya disiapkan.Pelbagai usaha dan perkembagan telah dicapai dalam masa terdekat ini menjadikan kompleks ini dijangka boleh digunakan pada tahun 2014.Jesteru itu sumbangan dari masyarakat dan pihak-pihak yang prihatin amatlah diperlukan bagi menjayakan matlamat pembinaannya.Insya Allah sama-samalah kita menginfakkan sedikit dari imbuhan gaji kita bagi menyaksikan pembinaan KOMPLEKS SEKOLAH IBN KHALDUN terlaksana dan memberi manafaat kepada agama, bangsa dan negara.

Mahfumnya, "Ingatlah, kamu adalah orang yang diajak untuk menginfakkan (hartamu) di jalan Allah. lalu di antara kamu ada orang yang kedekut/kikir, dan barangsiapa kedekut/kikir maka sesungguhnya dia edekut/kikir terhadap dirinya sendiri. Dan Allah-lah Yang Maha Kaya, dan kamulah yang memerlukan (kurnia-Nya). Dan jika kamu berpaling (dari jalan yang benar) Dia akan menggantikan (kamu) dengan kaum yang lain, dan mereka tidak akan (derhaka) seperti kamu.

Surah Muhammad ayat 30

Mahfumnya, "Sebaik-baik sedekah adalah sedekah pada bulan Ramadhan"
(hadis Riwayat Tirmizi)

http://www.ibnkhaldun.edu.my/rendah/

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^