Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Ahad, 1 September 2013

Testimoni Kelas Asas Blog & Fanpage ~ Wan Rokiah

Assalamualaikum w.b.t,

Di sini saya ingin berkongsi pengalaman belajar secara online bersama guru online Pn.Zaila Mohamad iaitu guru kepada kelas asas blog dan fanpage.
Sepanjang bermula dari 4hb June 2013 sehingga sekarang saya masih berguru kepada beliau, walaupun dikira sudah lulus dan melepasi tahap boleh ajar orang lain (ni perasan sendiri), saya masih bertanya dan rujuk secara terus kepada beliau.
Ini kerana dalam masa ini walau kita dikatakan sudah boleh melepasi tahap pandai berblog tetapi dalam masa yang sama ada sahaja masalah yang timbul atau perkara yang kita tidak biasa jumpa sebelum ini. Apa yang best, atau terbaik boleh terus tanya, 24 jam anytime (bila-bila masa sahaja) walau pun cikgu masih ada komitmen lain contohnya dengan komitmen dengan anak-anak, tugas surirumah, dan tugas guru yang bukan kita seorang sahaja pelajarnya tetapi ramai. Dalam masa yang sama, Cikgu masih boleh update apa saja yang beliau boleh, contohnya berblogging, berfacebooking dan yang lain-laing king...Pendek kata komitmen beliau sebagai cikgu kepada saya adalah sangat baik. Saya amat suka.
Antara Kebaikan & keburukan belajar di kelas ini:
Kebaikan:
1) Silibus yang diberi adalah langkah demi langkah, boleh rujuk e-book.
2) Kita dimasukkan dalam group atau kumpulan yang sama-sama belajar
3) Tambah silaturahim walau tidak pernah bersua dengan pelajar lain tapi kita masih boleh berkomunikasi dan bertukar idea
4) Masa bertanya adalah 24jam/7hari seminggu pada bila-bila saja
5) Apa-apa sahaja kemuskilan boleh ditanya bukan sahaja mengenai kelas blog dan fanpages tetapi juga mengenai selok belok perniagaan online.
6) Cikgu amat ramah, boleh berborak segala hal...ada masa pula cikgu luangkan dan menaip untuk jawab segalanya
7) Semangat yang diberi menjadikan kita tidak mudah jatuh
Cikgu yang amat tegas dan tidak mudah berdolak dalih
9) Sebarang masalah dengan pelangan boleh dikongsikan, cikgu sedia mendengar dan memberi pendapat yang baik berdasarkan pengalaman beliau yang bertahun dalam bidang ini.
10) Yang paling menarik, produk niaga diberi dan kita dapat komisen, tak perlu keluar modal dalaman
Alhamdulillah yuran belajar yang saya bayar semasa permulaan dulu sudah lama terbayar
Keburukan :
Dalam banyak ada kebaikan pasti ada juga keburukan yang boleh diperbaiki
1) setakat ni satu sahaja yang saja nampak...contoh nota yang diberi dalam group boleh diperbaiki dengan sediakan dokumen bergambar seperti aliran langkah bergambar (standard picture procedure) supaya yang benar-benar tidak pandai IT boleh rujuk, ini mungkin bagi yang mahu buat e-book belajar asas blog boleh jadikan entri di dalam blog dan suatu hari nanti boleh jual kepada pembaca di luar sana yangberminat.
Cadangan supaya menaiktaraf kelas
1) Lebih kepada memperbaiki keburukan kelas yang sudah dinyatakan di atas.
2) Nota yang berada di dalam group boleh didokumenkan dan tukar tajuk, buat langkah demi langkah


Maklumat kelas & guru online
Anda boleh rujuk di tepi kanan blog ini..Pengasas kepada Kelas asas dan blog cikgu yang mengajar saya iaitu. Blog tersayang.
Ingin sama-sama belajar kelas asas blog??? Boleh hubungi secara terus cikgu atau boleh hubungi saya.
Blog bukan sahaja bertujuan untuk berniaga tetapi banyak perkara lain yang kita boleh kongsikan, contohnya ilmu yang berguna untuk orang lain. jadikan hidup orang lain lebih bermakna. Ingat, ilmu tidak akan pernah mati walaupun setelah kita mati.

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^