Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Sabtu, 18 Jun 2011

Pentingnya Insuran~Jom Join Prudential Family

Mengimbas kembali bulan 5 tahun lepas anak Zaila yang sulung tu kena serangan athma. Maklumlah masa tu kami baru berpindah masuk ke rumah kami sendiri & masa tu dia banyak terdedah dengan habuk-habuk yang ada masa kitorang tengah pindah barang. Sebelum ni pun dia dah kena batuk-batuk & lelah, masa tu Zaila hantar Haziq check up di SMC & kebetulan masa tu en suami ada di Turmenistan so pada mulanya memang Haziq kena tahan kat wad dah tapi memandangkan masa tu keadaan agak susah sedikit bagi Zaila, Zaila tak bawa Haziq ke SMC untuk mendapatkan rawatan. Bila en suami pulang, Haziq lelah lagi..Masa nilah kami bawa Haziq ke SMC untuk mendapatkan rawatan balik tapi malangnya wad penuh!!

Malam tu juga kami merayau ke hospital lain. Kebetulan juga masa tu kereta kami rosak & tak boleh pergi jauh so nak tak nak the nearest hospital adalah SALAM. Kami terjah juga walaupun hospital tu bukan panel hospital untuk Prudential. Memang Haziq kena tahan malam tu juga. Disebabkan hospital ni bukan panel Prudential, so kami kena bayar deposit dalam RM1k malam tu juga. Seb baiklah ada CC en suami *haa time nilah pentingnya ada CC* & malam tu juga kami berkampung kat SALAM. Sepanjang 4 hari 3 malam kat situ, Haziq diberikan rawatan yang sepatutnya~kena habiskan cycle antibiotik, pastu amik oksigen setiap 2 jam, ada rawatan sedut kahak setiap pagi. Memang penatlah bila anak sakit ni tapi takpelah, sekurang-kurangnya Haziq mendapat bantuan yang sepatutnya.

Ok dipendekkan cerita, sepanjang berada di SALAM tu kami dikenakan cas sebanyak RM5k. Untuk pengetahuan, kompeni kami bekerja ni takde cover pun untuk medical anak-anak. Semuanya sdn bhd sahaja. Tapi kami berani bawa Haziq ke hospital swasta disebabkan kami ada mengambil insuran untuk Haziq. Tak lain tak bukan Prudential-BSN yang jadi pilihan kami. Yang ni pakej dengan tabung pendidikan sekali & akan cover medical anak-anak sekiranya mereka dimasukkan ke dalam wad selama lebih dari 24 jam (rasanya lah). Kalaulah Haziq takde insuran ni, rasanya kami takde berani pon nak hantar dia ke sini untuk dapatkan rawatan. Baik ke hospital kerajaan sahaja..

Tapi yang bestnya, lepas je kami bayar semua bil perubatan Haziq tu, kami berjumpa dengan ejen insuran yang kenalkan kami dengan Prudential-BSN ni. Alhamdulillah, semua kos dia cover (bayar balik) termasuklah bil-bil sebulan sebelum & selepas Haziq dimasukkan ke wad. So maknanya masa Haziq dapatkan rawatan di SMC dulu pon dibayar juga & kami bersyukur sangat-sangat yang ejen insuran kami ni memang tak lepas tangan. Sentiasa keep in touch dengan kami & memberikan info tentang status claim kami.

What i want to tell here is the importance of insurance in our life. Tambah-tambah untuk anak-anak kita yang memang sentiasa terdedah dengan bahaya persekitaran semasa tempoh tumbesaran mereka. Kalau mereka sihat membesar macam juara Alhamdulillah, tapi cuba kalau diorang selalu jatuh sakit..Camno?? Sudah pasti kita juga akan terlibat sama kan? Zaila akui memang penat bila menjaga anak-anak sakit di hospital ni. Sudahlah terpaksa cuti secara mengejut, nak pula kena tinggalkan rumah & duduk bersama dengan anak yang sakit di hospital selama beberapa hari. Boleh naik gila tau duduk aje terperap dalam bilik tu!!

So ada baiknya kita lindungi diri kita & anak-anak dengan insuran. Kalau ada anak ramai sekalipun, ambillah minimum plan yang ada sebab andai itu sahaja yang kita mampu bayar bulan-bulan kan. Kalau boleh ambil sekali yang tabungan untuk pendidikan mereka. Bila umur diorang genap 18 tahun, dah boleh cash outkan duit untuk menampung perbelanjaan masuk U. Tak payah nak meminjam dengan PTPTIPU lagi;P

Pada sesiapa yang berminat, bolehlah isikan nama & alamat email di sini untuk sama-sama mendaftar menjadi ahli Prudential. Sekarang ni ada pertandingan Prudential Family & Friend Tree-rific contest dimana hadiah sebanyak RM15k boleh menjadi milik korang. Caranya senang aje, ajaklah kawan-kawan atau anak beranak korang masuk under nama korang. Mudah kan?? Boleh klik sini untuk mengetahui dengan lebih lanjut!!

Contest end 30hb ni so cepat-cepat grow your own tree sekarang!!!

1 ulasan:

Lynn Abd Latib berkata...

zaila

mmg insuran dah macam keta..wajib ada..bukan lagi kehendak...anak2 lynn amik Great Eastern...berbaloi2..

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^