Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Selasa, 3 Februari 2015

Hotel Review : The Palace, Kota Kinabalu Sabah

Assalamualaikum,

Kali ini aku ingin kongsikan tentang review hotel yang kami bermalam di Kota Kinabalu iaitu Hotel The Palace. En suami menempah bilik di dalam laman Agoda.com dan jujurnya kami sangat berpuas hati dengan servis hotel ini. Kebetulan hotel ini terletak berdekatan dengan Balai Polis yang kami pergi untuk membuat laporan kerana tercicir My Kid Haziq, jadi ianya mudah sangat untuk dicari. Kami tiba untuk check in pada waktu petang dan selepas check in kami diberikan kupon untuk mendapatkan "refreshment drinks" di lobi Hotel. Sewaktu kami ke sini iaitu pada bulan Disember tahun lepas, masih dalam mood krismas. Jadi banyak dekorasi krismas yang sudah semestinya cantik-cantik belaka.

Lagi satu hotel ini mesra alam tau. Banyak menggunakan bahan-bahan terpakai dalam dekorasi mereka. Aku kongsikan gambar-gambar kami sepanjang menginap di The Palace, Kota Kinabalu.








Kami tempah extra bed satu sebab kami kan anak ramai. he he Tips sebelum membuat tempahan hotel di Agoda.com, pastikan baca dahulu terma & syarat yang ditetapkan hotel. Ada setengah hotel tu biliknya terlalu kecil sehingga tidak dapat memuatkan katil tambahan atau ada juga hotel yang tidak membenarkan kanak-kanak seusia 9 tahun menginap secara percuma. Cuba cari hotel yang mesra kanak-kanak ya.


Bilik hotel ini macam baru diubah suai. Aku suka sebab nampak seperti berada di rumah aje :)






Salah satu ciri yang kami pilih adalah hotel yang mempunyai kolam renang. Anak-anak sibuklah nak mandi kolam tapi aku pula yang malas nak temankan. Jadinya kita pandang sahaja kolam tersebut :P


Pilihan makanan untuk sarapan memang banyak tapi macam biasalah tak boleh buat "daghak" aka jakun sangat. Nak ambil gambar pun macam malu sebab orangtak ramai lepas tu chef-chef masakan semua ada dok tersengih-sengih melayan kami. Naik segan ahkak ya.

Ini adalah ruang makan. Kalau nak bersarapan di luar koridor pun boleh ada pemandangan kolam di bawah dan taman bunga. Tapi tak suka sebab ada geng-geng yang hisap rokok duduk situ. Jadi, untuk selamat dari pencemaran udara kami bersarapan di dalam sahaja. Selesai sarapan, kami naik ke bilik dan berkemas-kemas untuk balik. Urusan check out sekejap sahaja tanpa perlu menunggu untuk melihat ada barang rosak ke apa. Setengah hotel mereka akan pastikan semua barang mereka ada dahulu baru dilepaskan tapi hotel ini tak. Baguslah kan ;)


Bagi yang ingin berkunjung ke Kota Kinabalu, aku cadangkan juga The Palace Hotel ini. Kalau di Agoda.com, hotel ini bertaraf 4 bintang. Boleh tempah di sini : The Palace Hotel Kota Kinabalu.

Apa yang penting buat dulu survey sebelum menempah. Hotel ini agak jauh dengan Pasar Filipina dan pasar ikan masin. Jadi sesuai bagi mereka yang mempunyai kenderaan. Tapi kalau rajin berjalan kaki, kena turun bukit (hotel ini atas bukit) dan ada shopping mall berdekatan dengannya (lupa pula namanya).

Selamat bercuti ke Sabah!

1 ulasan:

Unknown berkata...

Waaahhh thank you kak, nama shopping complex tu complex karamunsing. Sya tgh review hotel ni utk majlis perkahwinan sya. Dah akak suggest hotel ni so dgn jaya nya sya pon pilih hotel ni lah.

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^