Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Selasa, 20 Disember 2011

Jalan-Jalan Cari Makan~Restoran Temerloh Catering

Hi uols, hari ni aku nak share satu kedai makan yang best punya..Sape-sape teringin nak makan ikan patin masak tempoyak yang ASLI punya bolehlah berkunjung ke sini..Aku pon member opis aku yang bawa makan kat sini hari Jumaat yang lepas..Sekali makan terus berkenan uolssss

Nama restoran ni Temerloh Catering, lokasi dekat Seksyen 15 Shah Alam *nanti aku bagi full address* Kat sini ada menyediakan pelbagai masakan kampung especially ikan patin masak tempoyak..Actually ada macam-macam jenis patin tapi aku lupa daaaa..Hak aku tahu, masakan patin tempoyak dia memang sedap, cukup masam manis, pekat & yang penting ikan patin tu tak berbau hanyir uolss..terbaek ah!! ~tetiba lapar



gambar restoran Temerloh Catering yang sempat aku snap dari kejauhan


Selain dari ikan patin, ada juga masakan ikan keli salai, pelbagai jenis ikan bakar, ulam-ulaman & lagi satu masakan kampung yang aku lupa lagi namanya *deng, pelempang sebijik sebab suka lupa tapi nak cerita juga* iaitu pucuk ubi yang dimasak dengan tempoyak..Selain tu, ada juga nasi ayam, mihun sup, nasi dagang & paling best tapai yang dibungkus dalam daun getah diletakkan atas meja..so kampung style gitu


Inilah kepala ikan patin yang menjadi mangsa aku haritu..Kalau tak silap RM8 seketul tapi aku rasa berbaloi sebab ikannya yang besar & sedap..kuah dia pekat gituuuu..Adusssss..tengok gambar pon dah kecur air liur ni..Harus ajak en suami pergi makan kat sana lagi nanti


Haritu aku pergi makan pada lunch hour hari Jumaat sebab jauh sket dari opis aku kan..Memang sentiasa ramai je orang kat kedai ni tapi takderlah sampai takde tempat duduk langsung..Aku suka tahap kebersihan restoran ni..Mungkin restoran ni masih baru & semuanya nampak bersih kan:P

Haritu aku makan habis dalam RM10+ (nasi kat atas tu + ikan patin semangkuk + budu + teh ais)..Overall harga masih lagi murah jika nak dibandingkan dengan restoran ikan bakar di Sri Muda (Seksyen 25 Shah Alam)..Pada sesapa yang berminat untuk mencuba masakan kampung oghang Temerloh..silalah berkunjung ke sini ya..Ni alamatnya;-

Temerloh Catering & Services
2-G, Jalan Pahat J 15/J
Kompleks Dataran Otomobil
Seksyen 15, 40000
Shah Alam
(dekat ngan showroom Toyota & Public Bank)

5 ulasan:

Sue Izza berkata...

dekat dengan kedai dobi my best frens...kekadang tiap2 minggu lepak area tu,tapi tak penah masuk la plak...heee..situ memang ramai orang pahang...

AziE berkata...

Ingat kan kat Temerloh tadi.

Prettywrite berkata...

mak ai..memang fvret yna betullah kak ikan patin tempoyak nih..pergi shah alam nt nk g sini lah..

koi org temerloh gok berkata...

mahal gile kedai ni. 1st & last pegi kedai ni. pegi ngan husband amik nasik separuh, ikan sangkar seketul je ngan pajeri nenas. icec lemon tea ngan milo ais..kene rm32. lauk ape je kami amik sampai charge rm32??

Tanpa Nama berkata...

bukan takat mahal kat sini.ikan pun tipu.ambik ikan patin kat pekan pastu kate ambik kat temerloh.lg satu sape2 yang mkn ikan mahal2 tu toksah caye la.dia bg ikan sangkar biasa je tp cas ikan liar.mujur kwn ade bela ikan sangkar kat temerloh.dia yg bgtau.

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^