Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Rabu, 20 Jun 2012

Rombongan Che Kiah ke Vietnam~Day 1

Assalamu'alaikum,

Jom baca catatan perjalanan aku ke Vietnam. Rombongan kami terdiri dari 6 orang semuanya..4 orang mak budak yang vogue & 2 orang anak dara hangat. Actually one of us tu memang dah biasa sangat ke Vietnam so kiranya ahkak tu (kami panggil mama) yang akan jadi kepala keretapi eh! ketua kumpulan kami..Hehehe

Mula-mula aku berikan RM400 untuk booking tiket & hotel. Kalau tak silap kami booking dalam masa sebulan sebelum perjalanan. Harga tiket adalah RM300++ tapi kakak ipar aku yang join agak lambat sedikit kena bayar dalam RM700+. Bayar mahal sketlah kan sebab dia nak join juga trip ke Vietnam ni. Takpe, lagi ramai lagi jimat kan:P

Aku & kakak ipar aku gerak dari rumah aku naik teksi mahal manakala 4 orang lagi datang naik bas transit dari KL Sentral..Waaah jimat gituuu..kata travel budget khan:)
Flight kami pukul 9.15 pagi, sempatlah breakfast & posing-posing sekejap sebelum naik kapal terebang tuuu

dari kiri; Kak Asy (kakak ipar aku iaitu isteri abang aku), aku debab, Kak Ni, Kak Ngah & kat depan belah kanan tu ketua rombongan che kiah!

Syok terbang pagi-pagi..cuaca best & boleh nampak pemandangan kat bawah..Flight turbulance pon kurang kalau terbang waktu pagi ni..

Anak-anak aku pantang nampak kapal terbang Air Asia terus cakap kapal terbang mama..Haisyyyy mentang-mentanglah mama asyik naik kapal terebang AA, korang ingat mama ada saham dalam AA ya nak oi:P

my adik ipar

my kakak ipar

my debab!

sukanyaaa dia kalau nak pergi berjalan yaaaa..cuba kalau pergi kereje..pffttttt

atas flight makan breakfast nasi beriani..sedap lagi nasi lemak

kami touched down airport HCMC dalam pukul 1000+ (local time adalah lewat sejam yaaaa)..Apa-apa bergambar dulu yaaaa..

budak jakun tengok signboard..HAHAHA

tengah beratur nak jumpa imigresen negara dia..kelat jah muka pegawai tu

sampai-sampai cari peta dulu..tapi tak reti baca pown..action je lebih:P

ini Karim, anak buah Hajah Basiroh..memula tu dia ingatkan mama yang ambil pakej dengan diorang..tapi rupa-rupanya tersilap orang daaaaa

geng che kiah dah sampai Vietnam uolsssss

kopi Vietnam..terbaekkkkkkkk!!

Nasib baik kami tak ikut rombongan Che Jah dari Pulau Pinang (satu flight dengan kami), kalau tak..mahu haru biru

ini kakak ipar aku, datang dari Bera sehari sebelum bertolak..Merasalah kena dera ngan aku sebab dia sampai awal dekat Pekeliling dalam pukul 5.30 petang, yang aku pula masih di office, dahle nak masuk KL jem melampau T____T Sian Kak Asy tunggu lama sangat..hehehe

tengok amoi Vietnam tu..selim melim sajork!

ni berjalan nak g cari teksi..

kanak-kanak ribena memang suka sokmo:P

kalau tak silap, tingkat 2 ada menyediakan teksi

kat sini ada berderet teksi..make sure bila kita naik tu diorang gunakan meter..tapi driver teksi ni cerdik juga, dia main pusing jalan jauh sebab bukannya kami tahu pon menuju ke mana kan..Haritu kami kena dalam VD200,000.00. Agak mahal r sebab selalunya dalam VD100-140, 000.00 sahaja.

Kalau naik transport kat sini, merasalah kaki asyik dok tekan brek saje..trafik Vietnam memang menggiler..ikut suka diorang je nak lalu ikut mana, sudahlah penuh dengan motor tapi bukan jenis merempit r cuma gerun juga aku..kusss semangat..

oklah, esok sambung lagi..daaaa

7 ulasan:

yatie chomeyl berkata...

mok buyung x letih ko derat?

mummY daniSha berkata...

sesekali berjalan dgn kawan2 seronok kan hehee

Misz-ella berkata...

RM300 pegi balik? murah ye. KC dua kali pegi HCMC naik MAS - sekali pegi RM812 lagi sekali RM722. Jauh beza dgn AA ye tp nak buat camna .. kwn2 KC tak selesa dgn AA .. sanggup kuar duit lebih. Haihh ..

Lynn Abd Latib berkata...

Zaila,

nk g gak!!!!
Bila nk g lgk?

DaZzlingLilLy berkata...

gi HCMC ikut rombongan cik kiah mmg best kan..puas menyoping

Zaila Mohamad berkata...

yatie,

tulah..nya dok letih..pelik sungguh..nya mari manolah tenaga nak berderat tu..hehehe

mummy danisha,

tuler..tp kesian juga dekat anak2..haziq tiap2 hari sms dekat akak cakap sayangkan mama:)

kak chik@ella,

tuler..kalau AA memang murah tp banyak kelemahan juga macam kn bangun pg g airport, jalan kaki jauh sket..tp yg penting naik Mas ke AA ke janji sampai:)

Lynn,

woi..jomler g next trip:)

Lilly,

tuler..nak-nak semua pompuan..shopping sakanlah jawab dia:)

Tanpa Nama berkata...

kalau bawak 300 malaysia untuk shopping cukup tak...tadek lah gile sangat nak shopping tu hehehee takat shopping baju hrc je ...

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^