Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Ahad, 11 Mac 2012

JJCM ~ Mat aa'mu Tarbush:)

Assalamu'alaikum,

Sabtu yang lepas, kami ke Sunway Pyramid (lagi)..Asyik-asyik Sunway Pyramid je kan..Maklumler malas nak menempuh jem kalau pergi jauh-jauh:P

Kali ni siri Jalan-Jalan Cari pasal Makan, kami ke Tarbush (lagi)..Masuk kali ni dah kali ke 4 aku makan di sini (Boleh baca entri ini & ini)..Agaknya mungkin kena dengan selera tekak aku & sorry to say, aku boleh terima masakan di sini lagi dari Restoran Saba' Cyberjaya tu..Agaknya aku dah kena 'tulah' en suami..memang tak boleh makan Saba' dah:(

Kali ni bawa adik-adik ipar aku untuk makan bersama..Kami pilih tempat duduk yang kat luar pula..saja nak merasa fresh air & cuaca haritu pon takderlah panas sangat so elok sangatlah makan sambil sedut udara segar *segarlah sangat!*

Kebetulan haritu ada pak Arab (aku budget pak arab sebab muka macam Arab, takkan aku nak cakap orang Jepun kot) tengah sambut birthday anak dia..Kalau makan kat sini, rata-rata pelanggan kat sini adalah orang Arab *termasuk aku, eceh* 

Anak-anak aku buat jakun g dok mengendap je diorang sambut birthday..haisyyy anak saperlah ni T_____T'


Kakak HUsna kena paksa ikat rambut haritu..baru nampak lawa sket:P Abang Amirul pula dok berkepit dengan buku Boboiboy yang baru dibeli hasil mengepau duit mama dia..Kesian anak aku, layan buku je..mana boleh layan ipad sebab takde ipad..hehehe


En suami macam biasalah..dia sibuk melayan anak bongsu:)


ini budak bongsu yang nak masuk setahun Jumaat ni..sangat manja & sangat suka buat perangai sekarang ni
T_______T''


Tips jimat cermat : make sure bawa air masak banyak-banyak, boleh save kat situ sebab tak payah order air satu sorang..hahahaha bijak tak?? bijak tak??


Pemandangan di bawah adalah Sunway Lagoon..seumur hidup aku tak pernah masuk Sunway Lagoon..jakun tak?? jakun tak?? huhuhu


Mat aa'mu Tarbush (kedai makan Tarbush)


nampak macam ular pon ada kan?? geli haku!!


kalau kat luar, ruang makan pon besar & selesa..jangan risau ada kipas so takderlah panas sangat!


hiasan kat Tarbush..kalau tengok entri-entri aku yang lepas, restoran ni memang banyak hiasan yang bertemakan Meditarranean


anak orang Arab? eh!


shisha pon ada..tapi kitorang takderlah nak menghisapnya..mana boleh NOOO


appetizer ; kami pilih Arayes cheese (RM18.00) rasanya macam roti tortilla yang aku buat dalam entri ini..Lain kali nak cuba Arayes lamb / chicken pula


rupanya Pak Arab yang sambut birthday anak tu bagi kek dekat meja kami..hehehehe tak sesia Haziq & Husna buat muka kesian kat meja diorang:P LOL


Aku ambil Biryani chicken RM26.50 Baru aku perasan, masa mula-mula pergi dulu harga RM22, lepas tu naik RM24 & sekarang dah jadi RM26.50..perbezaan setahun sekali akan naik RM2..huhuhuhu

Inilah yang aku rasa bagusnya berblog..boleh rekodkan kenaikan harga makanan secara tak langsung..Baru tahu yang makin tahun makin mahal..huhuhu *insaf jap*


en suami pilih Maklouba Lamb RM26.50 macam biasalah, portion nasinya memang banyak so sepinggan boleh kongsi 2 orang:)


Ni pula bubur Ashraf RM0.00 sebab aku bawa siap-siap dari rumah:)

Haritu total bil RM130.90 untuk 4 orang dewasa & 2 kanak-kanak..Mahal?? of courselah mahal tapi kalau sesekali bolehlah:)

Pada sesiapa yang ingin mencuba, bolehlah ke;

Restoran Tarbush
LG2.123 Sunway Pyramid @ Marrakesh
Tel : 03-5633 9222

cawangan Bukit Bintang
No.138, Jln BUkit Bintang, 55100 KL
Tel : 03-2142 8558

cawangan Starhill
LG16, Feast Floor, Starhill Gallery, No.181 Jln Bukit Bintang
Tel : 03-2144 6393

cawangan Pavilion
Lot 1.28.00, Level 1, Pavillion KL
Tel : 03-2141 7141

cawangan Batu Ferringhi, Penang
Lot 413 Sek 1, Jln Batu Ferringhi,
Bandar Batu Ferringhi, Penang
Tel : 04-885 2558

Nota kaki : sekarang ni kalau makan kat mana-mana, mesti simpan resit..senang untuk rujukan..mana tahu akan berguna pada sesiapa yang ingin mencuba makan di sini..

4 ulasan:

mummY daniSha berkata...

see...kan dah kata..brg mesti naek ...air kelapa tepi jalan pun naek 20 sen hehehe

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra berkata...

sekali-sekala .. tarbush nie aku pernah mkn member blogger belanja .. lama dulu dah ..sedap ;-)

isal berkata...

sedap tu.....

Zaila Mohamad berkata...

mummy Danisha,

ituler kan..gaji tak naik-naik juga..hikhik

Diana,

harga memang mencekik darah tapi seb baik boleh telan di tekak kita ni:)

isal,

memang sedap!

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^