Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Rabu, 30 April 2014

Peluang Buat Duit Hari Raya Nanti


Assalamualaikum,

Tak lama dah nak masuk bulan Ramadhan kan? Macam biasalah, bulan puasa memang akan dinanti-nantikan oleh semua umat Islam. Aku rasa orang bukan Islam pun akan suka juga sebab boleh pergi "menyibuk" di setiap bazaar-bazaar Ramadhan yang ada. Masa ini semua jenis makanan atau kuih-muih yang tak pernah ada di bulan biasa akan ada dijual di bazaar Ramadhan. Aduh! Teringat kuih nekbat, lawa dan seangkatan dengannya T_____T"

Ok, aku bukan nak cerita pasal makanan ya, aku nak cerita tentang peluang menjadi team bisnes atau ejen jualan produk aku masa bulan puasa nanti. Kalau sesiapa yang ikuti blog ini, mesti tahu yang tahun lepas aku ada berniaga kerepek. Iya, tahun ini akan ada beberapa pertambahan produk lagi dan yang pastinya semua ini boleh dijual semasa bulan puasa & raya. Nak kena rajin ambil pesanan aje! Kalau nak duit, memang kena usaha kan? Setahu aku duit tak akan datang bergolek-golek atau jatuh di depan mata :)

Jadi bagi sesiapa yang berminat, bolehlah tinggalkan email di ruangan komen atau terus email aku di zailamohamad@yahoo.com untuk aku hubungi nanti.

Apa?? Nak tahu bisnes apa?? Alaaa jual kerepek, pes nasi arab, kurma, telekung solat & hamper raya jer...

Apa?? Nak tahu lagi boleh dapat berapa?

Itu atas usaha sendiri lah kan, ada kawan-kawan, ada facebook, ada member tempat kerja, boleh promote, nak jual online mahupun offline. Kalau dekat aku akan hantarkan sendiri stoknya, kalau jauh kita guna poslaju / kurier. Apa susah? Antara nak dengan tak nak je kan. Kalau malas usaha maka berputihlah mata uolss semua.

Apa?? Nak tahu syara kelayakan pula?

Email sahaja di zailamohamad@yahoo.com nanti aku akan forwardkan terma & syarat untuk menjadi ejen jualan bisnes bulan puasa ini. Cakap banyak kat sini buat penat ai nak taip aje :P

Bye uolssss!

2 ulasan:

Unknown berkata...

smga murah rezeki ila di bulan mulia nanti

Norma NML berkata...

Slm kenal...

seronok juga berniaga...boleh tamabhkn pendapatan :-)

rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^