Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Selasa, 25 Oktober 2016

Kisah Cuti Awal Muharram : Mandi Kolam & Nasi Arab Hadramawt Kitchen

Assalamualaikum,

Sebenarnya kejadian dah lepas dah pun. Awal bulan Oktober yang lepas kami menghabiskan cuti Maal Hijrah bersama keluarga belah en suami. Saje simpan dalam blog sebagai kenangan :)
Awal pagi tu aku ke HQ Amway di Petaling Jaya sekejap uruskan pembelian alat ganti Noxxa Pressure Cooker dan selepas itu terus ke Wangsa Maju ke rumah abang sulung en suami. Budak-budak ni dah teruja sangat sebab nak mandi kolam. Maklumlah kat rumah kami mana ada kolam :P




Suasana petang tu hujan rintik-rintik. Sesuai sangatlah kalau nak mandi-manda tapi Ashraf, Azzam dan Aaliyah main air sekejap aje dah kesejukan.


Husna dan Haziq aje bertahan (siap masuk kolam dewasa lagi). Nasib baik ada Ayah Long mereka dan sepupu-sepupu yang besar tolong tengokkan. Kalau takde yang pandai berenang, memang mama diorang tak akan bagi turun ke kolam dewasa tu. Teringat kenangan budak-budak ni mandi kolam di hotel dekat Krabi, Ashraf hampir lemas juga. Ya Allah terbayang-bayang lagi rupa dia terapung dalam air. Minta dijauhkan Allah perkara macam ni tau.


Suka betul Husna bila Ayah Long ajar berenang. Mekla dari mereka kecil lagi niat nak hantar kelas berenang tapi sampai sudah tak daftar-daftar. Herm, maklumlah banyak sangat komitmen duit nak guna. Tengoklah tahun depan kot-kot ada budget lebih boleh hantarkan ke kelas berenang di Berjaya Park.

Sambungan kisah tadi, selepas solat maghrib kami semua pakat berkumpul di restoran nasi arab berdekatan rumah Ayah Long iaitu Hadramawt Kitchen berdekatan dengan Wangsa Walk. Semua adik beradik en suami yang tinggal di Selangor dan KL datang. Alhamdulillah, gegey riuh dalam restoran tu dengan suara set-set "speaking Klate". Naisb baik Kak Rah atau Mak Long rajin ambil gambar guna henset, maka adalah beberapa gambar boleh simpan sebagai memori nasi arab. He he he
Nak harapkan Mekla, henset awal-awal lagi sudah mati (habis bateri). Jom berkenalan dengan keluarga besar en suami :-


Tuan blog dan suaminya serta anak bongsu (anak no 6). Eh! Ada hati lagi ke nak tambah anak? Dalam keadaan ekonomi sekarang, rasanya kena fikir sepuluh kali :P


Mokra (tengah) diapit oleh anak-anak saudara. Besar (dari segi fizikal pun ya) dah mereka semua :)
Kalau berminat boleh PM tepi. Ha ha ha #sayapromoteaje


Ini pun anak dara kepada abang sulung en suami. Sekejap aje masa berlalu, dulu ingat lagi kalau ke rumah mereka masih kecil-kecil lagi.


Ayah long dan mak long bersama anak Mokla nama Fadhal Hamzah. Orang kata wanita yang anak ramai muka awet muda, kalau tak percaya tengok Kak Rah ni (promote sket) Ha ha ha Sebaya dengan anak-anak dara dah kan ;)


Yang ini pula anak saudara (depan sekali) dah muka gaya bapa saudara. Nasib baiklah lelaki muka "matured" takpe, kalau anak dara kesian pula. Ha ha


Kak Yah (kakak en suami) dan suami Abang Zul. Amboi romantik nampak. Anak mana? Anak mana?


Gambar ibu-ibu sahaja (dan bakal ibu juga)


Mokla (adik bongsu) dan suami Fazril. Tadi anak Mokla (yang Ayah Long pegang)


Mokra dan Rostam (kami panggil Tom trusted repairman sebab dia kerja membaiki alatan elekrtik). Mokra ni dulu waktu bujang selalu juga ikut kami bercuti ke Melaka, pergi Vietnam pun dengan dia lah, tapi sejak dah kahwin ada suami ada anak ni susah dah nak ajak pergi mana-mana. Sibuk kendong anak lah tewww


Anak-anak dara dan mak dara. Haaa cer tengok Kak Mar tu muka awet muda kan? Belah kiri tu Huda (anak sulungnya). Mekla nanti dengan Husna macamana lah ya?


Mekla makan di meja sebelah (boleh nampak tak minah kecoh sedang berbual tu)


Anak-anak dara (belah kiri tu baru habis UPSR) yang tengah dan belah kanan baru darjah lima uolsss


Anak dara diapit oleh "mak dara" >___<


Abang Zul & Kak Rah (lagi). Terima kasih malam ni Ayah Long yang bayar bil (sebenarnya semua pakat bayar juga tapi uhuk uhuk tak cukup dengan bil yang keluar). Semoga makin murah rezeki yang membayar bil malam itu.


Yang ini Abang Yi dan Kak Nurul (abang Yi ni kembar kepada Kak Yah)


Huda dan Huzaifah (pasangan ni berkahwin hujung tahun 2014). Masih ingat lagi sehari sebelum banjir besar di Kelantan, masa tu mak mertua datang dan tak boleh balik sebab jalan darat semua dinaiki air. Kenangan yang terpahat dalam hati.


Ayah Sir (abang no 2) dan Kak Mar 


Jamal (adik en suami) dan Azan


Gambar kami depan restoran. Boleh nampak tak mana anak-anak Mekla? Semua dipegang oleh anak-anak buah. Haziq Husna Ashraf dan Azzam aje yang takde dalam gambar sebab sibuk bermain. Malam tu balik rumah dah pukul 12 malam. Kenyang makan nasi arab sampai ke pagi :P

Oklah, itu sahaja gambar. Nak review pasal makanan pun tak boleh sebab tak ambil pun gambar makanannya tapi rasanya sedap juga (dah peminat nasi arab kan) cuma bab harga "standard" lah kan. Kalau nak makan nasi arab di restoran petuanya jangan order air banyak-banyak baru lah selamat poket bila nak membayar tu :P


Iklan sikit : Mekla adalah ABO (Amway Business Owner) jadi sekiranya berminat untuk membeli atau mengetahui akan produk yang dijual di bawah edaran Amway, boleh WA Mekla di 012-970 6828 ya. Sudah ambil minuman protin Nutrilite di atas? Kalau belum, anda patut cuba sebab memang berkhasiat dan sangat bagus untuk kaum wanita di mana kita memerlukan protin untuk membina dan menggantikan sel tubuh badan. Perisa kegemaran Mekla sudah tentulah beri dan teh hijau. Orang yang ada gastrik sesuai sangat ambil protin untuk mengelakkan perut dari cepat pedih. Tak percaya? Silakan cuba sendiri. Meh beli meh :)

Bye!

1 ulasan:

Nurhayati berkata...

wah meriahhhhhh suka tgk keluarga besar.
wehhh ko nampak berseri dan slim ok.
pasti ada no7 nanti ehhhh hehehehehe

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^