Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 16 Disember 2016

Pakej Penjagaan Kesihatan Bagi Mereka Yang Mahu Mengerjakan Umrah Atau Haji

Assalamualaikum,

Tajuk tu bukan main lagi ya, sebabnya nak promote pakej penjagaan kesihatan bagi mereka yang mahu menunaikan umrah. Isnin yang lepas berkesempatan menghantar mak mertua dan adik en suami ke KLIA2 kerana mereka akan menunaikan umrah. Ikutkan penerbangan pukul 5 pagi jadi kami awal-awal lagi sudah berada di sana sebab takut nanti anak-anak akan mengantuk. Jadi dalam pukul 12 kami sudah berkumpul di depan KFC :)

Dah namanya berkumpul depan KFC, habis juga seketul Zinger burger. Anak-anak dapat makan ayam seketul seorang. Padahal petang tu dah makan di rumah. Memang dasar pemakan betul kami ni :P Mekla sempat bancuhkan minuman protin Nutrilite 2 scoop untuk mak mertua minum. Jauh lagi perjalanan jemaah umrah ini jadi memang perlukan tenaga yang segera. Dalam pukul 1 pagi lebih semua jemaah sudah berkumpul untuk mendengar taklimat. Kami pun tidak menunggu sehingga mereka masuk balai perlepasan pun. Sempatlah bergambar dulu :)


Mak mertua memang seorang yang bertuah, tahun ini sahaja 2 kali diberikan kesempatan untuk menunaikan umrah. Pertama kali haritu sempat berpuasa di Mekah dan kali ini dipanggil lagi menjadi tetamu NYA. Murah sungguh rezeki ibu mertuaku idolaku ~


Suka betul Mekla dengan abaya hitam ni sebabnya kat depan tu ada macam ropol dari kain chiffon (tapi sayang warna hitam tak nampak). Hermm bilalah berpeluang untuk menjejakkan kaki ke bumi Dubai. Bolehlah shopping abaya lagi, sekarang ni macam-macam jenis abaya yang menarik, tidak terhad pada warna hitam sahaja. Ya Allah semoga Mekla diberikan rezeki yang murah untuk menjejakkan kaki ke sana :)

Seminggu sebelum mak mertua bertolak Mekla ada tanya juga "Mek ada ambil vitamin tak untuk kesihatan diri?" Mak mertua cakap tak ada dan patutlah waktu umrah yang lepas badan mak mertua memang cepat penat dan agaknya cuaca waktu tu yang panas sangat hingga membuatkan mek demam dan tidak sihat. Jadi Mekla beri sedikit minuman protin perisa teh hijau untuk mek cuba dan terus mek suruh belikan satu canister untuk dibawa menunaikan umrah nanti.

Alhamdulillah haritu adik ipar yang menunaikan umrah sekali dengan mek bagitahu yang mek serasi dengan minuman protin ini. Bukan apa, mek ni ada sakit gastrik, kalau lambat makan mesti sakit perut. Itu yang merisaukan kami tapi sebagai manusia kita usaha dulu cari apa-apa makanan tambahan yang bersesuaian dengan kita. Sejak tahun lepas, Mekla selalu juga ke kelas menambah ilmu tentang produk Nutrilite dan dapat tahu yang protin sangat bagus bagi mereka yang ada gastrik dan kaum hawa elok sangatlah ambil protin untuk kecantikan :)

Jangan risau protin dalam All Plant Nutrilite ni semuanya terdiri daripada protin tumbuhan dan ada 4 jenis perisa. Paling Mekla suka sudah tentu teh hijau (bagus sebab ada anti-oksida untuk awet muda) dan perisa campuran beri sebab masam-masam sikit. Eh kalau ada kawan-kawan nak cuba makan, boleh Whats App Mekla di 012-970 6828 ya untuk pembelian. Iklan sekejap :)


Inilah minuman protin perisa teh hijau kegemaran Mekla. Pada hari yang sibuk Mekla akan minum dulu awal pagi supaya perut tak terasa kosong sangat ;)

Sambung lagi layan gambar jelah ya, Mekla memang tak pandai nak cerita dari A sampai Z kejadian lepas-lepas, maklumlah menaip ni pun laju aje sebab tak nak sampai Arman menangis T___T"


Budak Aaliyah yang awal-awal tu moody sakit kaki, bila dah berjumpa sepupu-sepupu tiba-tiba dah bertukar mood happy pula. Macam-macamlah perangai ko nak!


Simpan gambar kenangan bersama anak-anak. Susah betul nak ambil gambar elok-elok, lepas tu mesti tak cukup bilangan anak. Waktu ni dah pukul 3 pagi lebih. Cergas je semuanya sebab dalam kereta dah pakat tidur belaka. huhuhu


Jangan lupa doakan kami ya mek agar dijemput juga menunaikan umrah atau haji secepat mungkin *sob*sob*


Arman teruja tengok pokok krismas yang menarik ni. Suka betul kalau ke pasaraya ke mana-mana mesti ada hiasan pokok krismas :)


Nasib baik Mek tok Husna tak bawa lari bola biru tu ;)


Ok ini adik en suami (Zura) dan suami (kami panggil trusted repairman sebab kerja dia membaiki aje) dan anak mereka si cilik Ain. Bestnya berpeluang sekeluarga menunaikan umrah. Semoga mendapat umrah yang diterima Allah. Jeles juga apabila melihat gambar yang Zura hantar dalam group Whats App keluarga, setiap hari memang ada aje perkembangan mereka. Alhamdulillah mak mertua memang terserlah muka gembira dapat menunaikan umrah kali ni.


Oklah bagi kawan-kawan yang ingin menunaikan umrah atau haji, boleh cari Mekla untuk dapatkan pelbagai pakej penjagaan kesihatan diri sepanjang berada di sana. Nanti Mekla akan cadangkan vitamin yang sesuai untuk dibawa bersama. Mekla pernah terbaca tips untuk membuat umrah kena sentiasa pastikan diri sihat dan bertenaga agar dapat menyelesaikan ibadat dengan tenang. Musim umrah hujung tahun sudah tentunya cuaca sejuk dan kulit mudah kering dan terhidrasi. Jadi perlu seimbangkan kandungan cecair di dalam badan. Hermm, tubuh juga harus kuat dalam melawan penyakit jadi kena ambil vitamin yang berupaya meningkatkan daya tahan diri untuk melawan penyakit seperti demam, batuk kering dan lain-lain.

Boleh Whats App Mekla di 012-970 6828 sekiranya kawan-kawan ingin mendapatkan pakej penjagaan kesihatan diri semasa umrah. Insya Allah Mekla akan cadangkan vitamin yang bersesuaian ya.

Terima kasih keana sudi membaca. Bye!

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^