Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Selasa, 2 Januari 2018

Hari Pertama Persekolahan 2018

Assalamualaikum,

Hari ni 2hb Januari 2018 (Selasa) merupakan hari pertama anak-anak ke sekolah. Memang sebagai ibu, tak dinafikanlah cuak juga sebab tahun ini 4 dari 6 orang anak aku akan ke sekolah. Dua di sekolah sama, Ashraf pula darjah satu di sekolah berlainan dan Azzam pula masuk tadika. Sudahlah cuti sekolah semua jenis tidur lambat. Makanya malam tadi masuk je pukul 10 malam memang sudah hambat anak-anak masuk tidur. Nak bagi mereka tidur awal, memang tutup lampu dan hanya buka lampu tidur sahaja. Pastu adik-adik kecil dah tak boleh nak masuk bilik abang-abang. Semua kena paksa tidur termasuk mama papa pun seawall 10.30 dah ketiduran.

Pagi bangun solat subuh lepas tu dah tak boleh tidur lagi. Takde dah masa kecemasan, anak-anak sudah pandai uruskan baju sekolah sendiri dan seawall pukul 7.15 pagi tadi dah keluar rumah. Aku sempat goring nugget dan buat burger sahaja untuk bekal anak-anak. Insya Allah esok kita cuba buat nasi pula. Sebolehnya nak bekalkan mereka dengan makanan dari rumah. Tambah-tambah Ashraf tu, masuk darjah 1 mesti kekok nak beli makan kat kantin.

Lupa pula nak tangkap gambar anak-anak sebelum pergi sekolah. Maklumlah kelam kabut juga. Dalam ramai-ramai, Azzam paling teruja nak ke sekolah sebab dia dari tahun lepas lagi nak pergi sekolah. Alhamdulillah tahun ni merasa lah dia ke tadika. Tadi pun, aku hanya hantar depan pintu aje, malas nak teman-teman sebab nanti takut dia menangis. Balik rumah terus masak nasi dan layan facebook jap :P


Gambar masa hari pertama ke sekolah (orientasi) pada Sabtu yang lepas


Nampak gaya macam Ashraf dah boleh sesuaikan diri di sekolah baru. Walaupun Nampak macam takut-takut tapi takdelah sampai melalak tak nak pergi sekolah. Harapan aku moga anak-anak aku sentiasa bersemangat untuk ke sekolah. Moga Berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat.


Sarapan pagi ni adalah nasi goreng tabor ikan bilis goreng garing. Nyam nyam nyam

Mak buyong kena makan nasi untuk bekalkan tenaga. Selepas ini sesi merempit menjadi supir pula. Ingat nak cari van sekolah aje memandangkan aku nanti akan berpantang, jadi baik latih mereka naik van sekolah dulu. Bila mama dah betul-betul sihat baru boleh jadi supir balik.

Ya Allah permudahkanlah urusan kami. Oklah, hari ini nak pos barang. Sambil-sambil jaga anak, kena cari juga pendapatan tambahan. Maklumlah napsu setinggi bukit. kihkih

Bulan ini ada promosi Noxxa Pressure Cooker dan pendaftaran kelas asas blog & penulisan secara online masih terbuka. Jangan malu uols untuk timba ilmu bagaimana mahu menjual tanpa perlu memaksa orang untuk membeli. Whats App 012-970 6828 untuk pendaftaran ya.

Bye!

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^