Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 19 Januari 2018

Musim Selsema, Pastikan Ambil Nutrilite Bio C Plus

Assalamualaikum,

Sekarang cuaca tak menentu sangat. Beberapa minggu yang lepas, cuaca sejuk sampai ke tulang. Ramai yang cakap macam duduk luar negara tapi minggu ni panas terik pun ada. Semalam hujan lepas tu panas. Memang saat cuaca begini, anak-anak dan ibu mengandunglah yang mudah terkesan. Aku nak kongsi pengalaman masa mengandungkan Aaliyah dulu, merasa batuk-batuk dan selsema. Masa tu asal batuk je terkencing, memang seksa sangat. Hanya yang pernah mengalami akan tahu betapa tak sukanya ibu mengandung kalau terkena batuk-batuk. Syukur juga waktu tu anak tak ramai lagi, jadi bila sakit melepek seorang diri atas katil sambil menangis.

Masa tu aku hanya ambil pil kalsium yang beli dengan kawan. Waktu tu selalu juga kena "simpul biawak" ke yang kaki kejang waktu malam tu. Alhamdulillah, makan pil kalsium memang tak kena sangat penyakit ibu mengandung ni. Bermula kehamilan Arman (anak ke 6) aku mula amalkan makan vitamin dengan konsisten. Bukan apa, badan ni dah makin meningkat usia, ditambah pula dengan kita seorang surirumah yang menguruskan semua anak-anak, kalau tak sihat badan susah juga tu.

Tahun ini pun konsisten ambil vitamin Nutrilite edaran Amway. Setiap hari memang akan ambil Salmon Omega, Kalsium Magnesium D Plus dan Bio C Plus. Ada juga ambil B Complex tapi sekarang terputus bekalan kejap. He he he


Sepanjang kehamilan anak ke 7 ni Alhamdulillah Allah berikan aku kesihatan yang baik. Tipulah kalau cakap tak penat sebab berat badan aku naik mendadak dan sekarang ni jalan pun rasa macam mak dugong dah tapi syukur, masih boleh menguruskan anak-anak dan keluarga. Hanya diri kita sahaja yang tahu perubahan yang kita alami apabila kita mengamalkan sesuatu produk. Kalau dulu aku ni sejenis pemalas nak makan vitamin, tapi memikirkan usia yang sudah bertambah, bilangan ahli keluarga yang semakin bertambah, rasanya diri sendiri yang kena BERUBAH ke arah kebaikan.

Kenapa aku memilih Nutrilite? Sebabnya aku dah jumpa banyak testimoni secara live (depan mata) pengguna Nutrilite yang walaupun sudah berusia badan masih bertenaga dan sihat. Sepanjang buat bisnes Amway memang banyak buka mata aku, duit bukan segalanya tapi duit akan dating apabila minda dan badan kita yang sihat.

Malam tadi ada seorang kenalan di facebook yang telah mengambil Nutrilite selama 27 tahun lamanya. Bayangkan, begitu lama dan ternyata beliau sangat berpuashati dengan produk ini. Aku kongsikan di sini "screenshot" komen beliau ya ;

 

 
Sekarang uols semua sudah yakin dengan produk ini? Jomlah dapatkan vitamin terbaik dengan Mekla ya. Whats App 012-970 6828 untuk sebarang pertanyaan dan pembelian. Kalau nak jana pendapatan dari menjual produk pun boleh, whats app je nanti kita sembang-sembang bagaimana caranya :)
 
Oklah, hingga bertemu lagi. Jangan lupa tau, amalkan gaya hidup yang sihat juga. Selain dari pengambilan vitamin, kena juga jaga pemakanan dan bersenam untuk kesihatan jantung. Takde siapa yang dapat menolong kita apabila kita jatuh sakit. Hargainya sebelum terlambat.
 
Bye!

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^