Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Ahad, 14 Jun 2009

Entry MAKAN

Sajer nak wat entry makan..bukan aper, nak habaq masa cuti balik kampung aritu Zaila makan raja buah..hihihi..durianler..aper lagi yang paling berkuasa melainkan dia;) hubby beli kat pasar Tumpat, kalo xsilap Zaila rega dia dalam RM5/kilo..hubby beli dalam 4 bijik, 2 besar 2 kicik..kami semua memang hantu durian..tapi Zaila paling banyak pon dapat makan dalam 2-3 ulas jek..Zaila suka yang warna kuning & lembik..nak best lagik makan dengan budu..perghh..selera tol makan nasik;-)

durian yang beli kat Kelantan xsama ngan durian yang dijual kat sini

sape yang xsuka durian..memang rugi..

The next day tu, MIL buat pulut durian..perghh..sedaaaappp!!!!!

(pic from www.flickr.com)

hari pertama dok kat kampung, hubby g beli nasi berlauk kat pasar pagi Tumpat..tengoklah..nasi dalam bungkusan daun pisang, lauk gulai ayam (bukan satu tapi 2,3 ketol isi ayam), ader sambal, banyak lagi & harganya baru RM2 sebungkus...ni yang mak suka ni;-)

Actually banyak sangatlah makanan Kelate yang Zaila makan tapi luper nak snap..tapi yang pasti tiap2 hari mesti nak minum air kelapa..maklumlah cuaca kat kampung panas..bila minum air kelapa tu raser nikmat sangat..arrrghhhhh...bestnyer saat2 ittew;-)

(pic from www.flickr.com)

10 ulasan:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra berkata...

wah semua org giler2 sakan mkn durian.. apakan daya kita mampu tgk jer ;-(

Unknown berkata...

yang...apasal la letak gambo durian
huhuhu
sgt la sedap durian itu di makan

Diver Mom berkata...

sedapnya durian!!!

KJ berkata...

salam zaila,

Baru sempat nak merayau ke sini :). Lama sungguh tak nampak durian... cantik betul isi dia.. my hubby sgt suka durian. Rindunyer nak balik mesia... huwaaaaaaaaa

Opie berkata...

amboi...masuk2 sini je ade bau durian dah..hahahah

Zaila Mohamad berkata...

Diana, nape??xsuka durian ka??
Ariffda, mesti terlioq kan???
Zuhaini, mestilah sedap!!!
MrsMiller, kalolah durian ni leh lepas ke sana, nak jer Zaila pos
Opie, hihihihi..bau die xsedap tapi raser dia..

ami berkata...

bestnyo kelik kelate,bleh make nasik belauk,nasik dage,nasik keghabu,sup perut bla bla.pahtu pete2 minum air nyo dok k.ila?:p

mslvoe berkata...

anto la sket rumah sha sob sob sob

murah yea rm2 ade 3 ketul ayam.. murah rezeki org yg mjual tu :-)

Zaila Mohamad berkata...

Ami, mestilah best..tapi hok xbestnyo setiap kali balik kg jalan jem..tension tol!!!

Sha, kalo Sha g Kelantan mesti suke sebab barang2 kat situ murah2 lagi, makan pon sedap!!!

akuzle ayu berkata...

mmg bener. saper x ske durian rugi 1 nikmat dunia...ehehhehe

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^