Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 27 Julai 2012

Doa Pada Malam-Malam Ramadhan


Assalamu'alaikum,

Semalam aku ada kongsikan di Instagram doa yang boleh diamakan pada malam Ramadhan. So nak kongsi di blog juga..

Maksud doa tersebut;-

" Ya Allah! Jadikanlah kami pada malam yang mulia lagi penuh berkat ini dari kalangan orang-orang yang berbahgia lagi diterima (permohonannya), dan janganlah Engkau jadikan kami orang-orang yang celaka dan ditolak (permintaannya). Ya Tuhan Kami! Afiatkanlah kami dan maafkanlah kami, dan ampunilah ya Allah dosa-dosa kami, dosa bapa-bapa kami, dosa ibu-ibu kami, dosa datuk-datuk kami, dosa nenek-nenek kami, dosa ahli keluarga kami, dosa-dosa ahli rumah kami, dosa para syaikh kami, dosa para guru kami dan dosa oang-orang yang kami ajar, dosa orang-orang yang berhak atas atas kami, dosa-dosa orang yang kasih dan berbuat baik kepada kami, dan dosa-dosa orang-orang yang memberi petunjuk kepada kami, dosa orang-orang yang kami beri bimbingan kepada kebaikan, dosa orang-orang yang memberi wasiat kepada kami dan dosa orang-orang yang pernah kami beri wasiat dengan doa, serta dosa seluruh kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat, baik yang masih hidup ataupun yang sudah mati"


2 ulasan:

mummY daniSha berkata...

thanks 4 sharing kak

maya amir berkata...

nice sharing beb..:)

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^