Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Rabu, 30 September 2015

Dah Dapat Katalog Ikea?

Assalamualaikum,

Ahad yang lepas dapat katalog dari Ikea. Kalau ikutkan kawasan perumahan aku tak dapat katalog free tapi aku "minta" dari laman Ikea. Alhamdulillah, merasa juga nikmat lap air liur berangan tak habis dengan menelaah katalog. Bagi sesiapa yang ikuti blog aku dari awal sampai sekarang, aku memang peminat barangan Ikea, bukanlah "die hard" sangat tapi ada setengah produk yang aku rasa sesuai dengan keadaan rumah kami dan budget kami memang kami akan beli. Sebenarnya dah lama tak deko-deko rumah sendiri sebab poket makin kempis sekarang ni, jadi marilah kita "jamu mata" sahaja ;)


Memang setiap tahun Ikea akan keluarkan katalog baru beserta design serta harga siap-siap. Jadi senanglah sikit pada mereka yang mahu beli perabut atau masuk rumah baru untuk buat budget yang diperlukan. Jangan ingat produk Ikea mahal, sebenarnya ada pelbagai jenis harga dan sudah tentulah lagi berkualiti lagi tinggi harganya!


Buat flatlays tepi katil. Side table ni beli di Ikea, bunga dan pasu pun sama begitu juga dengan jam. Ha ha ha Peminat Ikea sangat ni :P


Aku suka beli perabut yang murah-murah dan boleh pasang sendiri (DIY). Ada banyak sebenarnya yang dibeli dan pasang sendiri, bukan apa senang nak alih-alihkan. Maklumlah dapur rumah kami al sekangkang lembu sahaja. Asal rasa bosan dengan susun atur lama, mula lah aku alih-alihkan ikut suka hati aku :) Petang Ahad lepas susun bahan-bahan kering di dapur, alaaa bekas pun bukan dari jenama TPWR hanya guna pakai je bekas-bekas yang ada ;)

Aku jenis suka konsep "open pantry" sebab senang nak ambil bahan-bahan masak. Maklumlah chef amatur kan. Ada setengah orang suka simpan dalam kabinet tapi aku suka macam ni je sebab senang nak ambil. Tapi mana tahu nanti dah ubahsuai dapur cantik-cantik, sudah tentu lah nak sorokkan "mereka" ini semua kan. Biar nampak kemas aje ;) *iyolah tew*

Ok jom cuci mata dengan deko-deko dari laman sesawang Ikea.


Sesuai sangat untuk ruang dapur yang sempit. Hanya cari satu ruang dan gunakan meja simpanan barang sebagai kerusi juga (letak alas kerusi macam dalam gambar). Wallah! dah bertukar jadi ruang minum petang :)


Sebenarnya teringin nak beli troli macam ni untuk diletakkan di sebelah meja makan kami. Maklumlah meja dah semakin mengecil pula disebabkan semua benda nak letak atas meja tu. Kat situ lah nak letak sudu, gelas dan macam-macam. Hermmm boleh buat alasan pergi Ikea ni ;)


Cantik kan? Baju yang buruk jangan dibuang, nah kau buat alas kerusi. Ko mampu?


Susun atur meja pun dah menawan hati. Kalau meja kita, lantak lah susun macamana pun. Ha ha ha


Definisi kemas bagi aku tak semestinya memerlukan ruang besar dan tertutup. Kalau macam dalam gambar ni pun dah nampak kemas (bagi aku lah)


Nice kan? Kerusi tak semestinya sama, boleh campur-campur ikut keselesaan


Kabinet kaca ni sebenarnya dah lama masuk dalam senarai tapi sampai sekarang masih belum dapat beli. Sedih kan? sob sob sob kita tunggu rumah baru lah nanti (entah bila lah tu)

Ramai yang bertanya kabinet apa yang aku letak di dapur. Aku beli yang ini, harga dalam RM59 sahaja


Ko mampu nak sarapan atas katil macam ni? Ikea ni menggalakkan kita berfikiran kreatif dan tidak tertumpu pada satu produk sahaja. Macam ni, boleh tidur dan makan sekaligus. Ha ha ha


Yang ni idaman kalbu. Ya Allah moga aku diberikan rezeki yang melimpah ruah, tak nak beli mahal-mahal pun, dapat set meja makan Ikea pun dah sengih sampai telinga dah :)

Apa-apa pun, berangan memang best tapi jangan berangan sahaja. Semoga dengan berangan ini dapat menjadikan kita berusaha dengan lebih kuat lagi. Aku tahu orang perempuan ni memang sukakan rumah yang kemas dan teratur kan? Insya Allah kalau usaha lebih cari duit sendiri semua ini boleh dapat, percayalah!

Hingga bertemu lagi. Bye!

1 ulasan:

NabilaHasyim berkata...

saya setahun sekali je dpt pi IKEA..
walaupun tinggal di sgor..kukui..

dok dpt sms, ikea redeem point nak expire bln ni..
klu expired, habis la ek tak dpt redeem lagi?
sob sob sob...

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^