Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Rabu, 7 Disember 2016

JJCM : Restoran Perantau, Bandar Salak Tinggi

Assalamualaikum,

Khamis yang lepas Mekla telah ke KLIA menjemput mak mertua dan adik ipar yang datang dari Kota Bharu. Mak mertua sampai dalam pukul 9 malam dan kami terus keluar mencari kedai makan. Terima kasih en suami yang bawa kami ke restoran ini. Tak terfikir pula nak singgah makan di kedai kawan sendiri. Buat pengetahuan, restoran ini dimiliki oleh kawan sekampung Mekla, memang kenal sejak sekolah rendah lagi. Alhamdulillah, merasa juga nak singgah makan di sini :)


Gambar ini aku ambil dari fanpage mereka. Boleh like fanpage RESTORAN PERANTAU ya dan lihat sendiri pelbagai pilihan makanan yang ada. Menurut tokei iaitu Farhan, kedai makan ni dibuka sampai pukul 3 pagi. Boleh tahan ramai juga yang menyinggah makan. Maklumlah berada di laluan untuk ke KLIA dan berdekatan dengan Taman Bunga Raya, Salak Tinggi (sebelah Petronas).

Malam tu kami makan masakan panas. Macam biasalah en suami mesti akan order ikan masak 3 rasa, sup ayam, kailan goreng dan telur dadar. Mekla pula makan kue teow celup manakala adik ipar makan bihun tomyam dan nasi goreng. Alhamdulillah, tokei siap belanja colek ayam lagi. Terima kasih ya, ni yang rasa nak pergi lagi. Ha ha ha


Pada yang tak tahu nak makan apa, jangan risau sebab ada disediakan pakej masakan panas. Masakan pula disediakan oleh tukang masak yang original. Kalau tengahari ada pilihan menu lauk tengahari seperti gulai kawah, ayam goreng dan macam-macam lagi (boleh tengok sendiri di fanpage mereka)


Inilah colek ayam ; ada ayam celup tepung, kangkung, sengkuang dan macam popia dalam tu. Ada juga keropok yang dihancurkan. Coleknya manis-manis pedas.


Berselera anak-anak makan. Depa dok berebut telur dadar aje T______T"


Sup ayam tu sedap, haisy teringin nak makan lagi. Insya Allah kalau ada rezeki boleh singgah lagi cuba menu yang lain pula


Yang ini kue teow celup. Penuh isi ayam kat dalam tu. Alamak tetiba perut rasa lapar ni :)

Pada kawan-kawan yang berada berdekatan dengan Sepang, Salak Tinggi, Nilai atau mahu mencuba boleh ke Restoran Perantau milik kawan Mekla (oghe Kelate sohor ni). Ini alamatnya ya :

RESTORAN PERANTAU
43, Jalan Bunga Raya 2, Taman Bunga Raya,
Bandar Baru Salak Tinggi.

Terima kasih boh Farhan sebab bagi diskaun kat kami malam tu. Ni yang rasa terus nak bagi 5 bintang untuk review kedai makan ni :)

Pada mereka yang mahu meletakkan iklan di blog ini, boleh Whats App Mekla di 012-970 6828. Blog merupakan satu cara untuk mempromosikan produk atau servis kita juga. Terima kasih

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^