Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Ahad, 26 April 2009

Aduhai Kelantanku...

Nothing interesting happened yesterday..just went to post office to send another parcels for my sista & other customers..Then, in the evening went to LCCT to fetch my MIL then went to UPM angkut my SIL & drop by at my sister in law in Kajang..We r having our dinner there; thanks to kak Rah who always susah2 to serve such a yummy dishes..

parcels sent to Labuan, Karak & Kuala Selangor

After having our dinner, all of us stick on to TV1 (first time tuh tengok RTM1) to watch final FA match between; of course our Kelantan's team against Selangor..but sadly Kelantan lost to Selangor with penalty 4-1..actually, both of us were not into sports but since Kelantan dah masuk final kan..saper xsemangat wooOOOoo..
While khusyukly watching the match, Haziq do his part; reading magazine with pant's off..haiyyooo..biler masa plak bukak sluar ni??bikin malu mama jer;0

Thanks to kak Ninie for accompany him..belajar ABC ke??

Even though Kelantan didn't won last night..but we r still proud of them.."gomo Klate gomo"=)
I am proud to be Kelantanese..yeay!!!

Bendera Kelantan yang berlatar belakang berwarna merah membawa maksud kejujuran penduduk, rakyat, raja. Lambang kebesaran bewarna putih pula menandakan kesucian Raja Negeri Kelantan.

Mahkota itu tanda kedaulatan Sultan. Dua tombak dan dua keris maksudnya kekuatan orang-orang Melayu Kelantan. Anak Bulan dan Bintang adalah tanda Islam.

Dua laras meriam itu maknanya bahawa negeri ini adalah sentiasa bersedia untuk mempertahankan dirinya. Dua ekor kijang mengingatkan kembali kepada sejarah tua negeri ini di masa Che' Wan Kembang (Che'Siti) Permaisuri Kelantan ( kira-kira pada akhir kurun ke-14) yang terlalu kasih pada kijang kesayangannya, telah memerintahkan wang emas dicap dengan gambar binatang itu. Cogan jata ini ialah "Berserah Kepada Tuhan Kerajaan Kelantan". Quoted from here; www.wikipedia.org/wiki/Identiti_Kelantan

Today, my MIL & me prepared Nasi Kerabu..just wait for my next entry..hihihihi..

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^