Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Isnin, 15 Januari 2018

Resepi Jagung Rebus Viral Noxxa

Assalamualaikum,

Sekarang ini cuaca sejuk kan? Ramailah yang update status kat facebook fefeeling macam duduk oversea. Kalau dah sejuk tu, faham-faham jelah, mesti cepat lapar. Sambil-sambil berehat di hujung minggu sempat juga aku buat jagung rebus viral tapi versi sendiri lah. Tak cukup bahan dan lebih menyihatkan (sudah semestinya kurang gula).

Resepi aku ;-

3 tongkol jagung (sebab ada 3 aje, kalau ada lebih lagi sedap) dipotong pendek, air masak, separuh tin susu pekat manis, garam 3 sudu dan mentega 3 sudu besar. Semalam tabor keju mozzarella sebab kebetulan ada stok dalam peti sejuk. Tutup Noxxa Pressure Cooker dan tekan HP6 min.


Air tu jangan banyak sangat. Nanti kuah cair tak sedaplah uols


Sebenarnya ikut resepi hanya HP3min je tapi biasalah Mekla kan suka bantai tekan aje, yang penting siap dan kuahnya sedap dihirup panas-panas. Tapi Mekla rasa kalau tak letak keju lagi sedap kot sebab bila letak keju ni macam ada bau keju sket. Anak-anak pun tak berapa suka sangat.


Sejuk-sejuk nikmat sangatlah hirup kuahnya. Husna dia rajin sket dia p potong isi jagung buat ala-ala corn in the cup. Pun sedap!

Ini resepi asal daripada kawan Mekla :

- Jagung 3 biji atau lebih
- 1 tin susu cair
- 3 sudu besar susu pekat
- 1 cawan air
- 4 sudu besar planta
- secukup rasa gula & garam (kalau tak suka manis baik letak garam je)
- keju cheesedale

Buat HP3 tekan Start. Siap

Bermula hari ni ada promosi Noxxa Pressure Cooker dapat PERCUMA Speedy chopper. Kalau nak beli laju-laju Whats App 012-970 6828 tau.

Berbaloilah uols beli barang pastu guna. Yang tak berbaloinya beli pastu tak reti nak guna. Hew hew hew

Oklah, selamat mencuba ya :)

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^