Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Sabtu, 18 April 2009

Menu today

Agak2 korang masakan aperlah ni yer??nampak macam ayam masak kicap jek..hihihi..korang salah sebab actually aku nak masak roasted chicken tapi end up ginik jadinyer..so janganlah gelakkan haku budak yang baru belajar ni..hihihi..
Tengahari tadi masuk dapur, bukak fridge tgk ada ayam so hubby suh wat roasted jek..since dapur umah aku udah kehabisan stok beras (tengoklah betapa lamernya aku xmasak sampai beras habis pon xperasan)
So aku dengan yakinnyer menyediakan barangan yang diperlukan; harap maaf ye, segala bahan2 yang disenaraikan di bawah adalah mengikot hasil olahan resepi aku sendiri..ntah hape2 je..hihihi..kalo rase tekak tu kebal, silalah cube=)
**Lebihan ayam dalam peti ais kecik aku tu (selalunya aku suka buat yang dah potong2..senang masak kot)
**Garam
**Sos tiram
**Kicap manis
**Madu xder aku ganti ngan gula melaka (aci taks??)
**Sepatutnya letak daun rosemary, oregano tapi semua xder aku bantai masuk ketumbar;p
**Halia (ader ke orang letak halia??)--lantaklah weh..resepi aku kan!!
**Lots of garlic
Tu jerlah kot, then aku mix with ayam, then masuk dalam oven..oleh kerana terlebih kuah darik isi, jadilah macam ayam masak kicap!!
Oklah tu, berebut jugak kami sebab xmakan nasik kan??
Baru korang tahu penangan aku yang xpandai masak ni..xmalu ntok sharing coz semua orang akan buat kesilapan..chef2 kat TV tu pon bukannya masak sedap sangat pon;o tapi femes gak..kalo tgk Racheal Ray masak, lagiklah..suka sangat tabur garam kat belakang..hihiihi..for LUCK konon..tapi best tgk die masak..main campak2 jer..kalo korang nak tahu, most of my cooking are aspired by her..cewah..ayat cover tu..xkisahlah labu..yang penting laki & anak2 aku makan=)

Menu for last nite..since malas masak, i just fried the fish cracker which i bhought from kampung..which remind me the coming of my new stock of keropok segera that i sell in my shop..This time, i bought 400 packets to satisfy all of my customer who r complaining xsempat nak beli last time..so aper lagi..sape2 yang terliuq, bolehlah wat order lu...

4 ulasan:

ami berkata...

k.ila,bestnye keropok!stock keropok ikan mesti ade,sokmo beli kat pasar siti khadijah,3 packet rm10 hihi

Zaila Mohamad berkata...

uh..mesti sedap..nak sedap carik kepok hok wak daripada ikan parang..warna kepok pon putih & xgatal=)
Kat saner mesti xdok kepok kang??ni yang nak cari pasaran kat sane ni;0

mslvoe berkata...

dh lama xmkn keropok sob sob sob

Zaila Mohamad berkata...

Sha, don't worry dear..kalo ader stok lebih zaila pos kat sha okey..jangan sedey2=)

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^