Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Ahad, 7 Mac 2010

Cerita di I Love Bazaar Part II

Sambung cerita semalam..Pagi hari Ahad Zaila bangun dengan semangat berkobar-kobar agak lambat. Kali ni SIL Zaila duduk rumah temankan anak-anak while hubby hantar Zaila & Kak Khaty ke SUbang Parade. Alhamdulillah kami tiba macam biasa so agak senang untuk kami set up booth kami..

FYI, tak semua vendors akan menyewa selama 2 hari (tapi Zaila amik Sabtu & Ahad) so bermakna Zaila akan dapat jiran booth yang berlainan hari ni..hehehehee..Semalam dapat jiran kakak ipar Farah Fauzana, hari ni dapat jiran lagi best..Tak perlulah Zaila bercerita dengan lebih pasal beliau tapi yang pasti beliau seorang Retired Prof. Datin yang very humble & down to earth person..Cukup2 tak sangka!!! Jiran sebelah satu lagi pula seorang fully housewife yang buat part time meniaga kat blog, siap bawa ketiga-tiga anak beliau kat sana..Zaila memang salute ah tapi kadang-kadang kesian juga tengok anak-anak tu macam tak dapat makan & minum dengan baik..Herm, agaknya nilah naseb anak-anak yang datang dari famili meniaga kot..hihihihi..tak dinafikan sebab Zaila pun sama, tinggalkan anak seharian sewal pagi sampailah malam, naseb baik diorang masih kenal dengan mama dia ni;D

Masa mula-mula tu agak mengantuk juga tapi syukur Alhamdulillah, hari ni ramai sikit crowd berbanding semalam.

Haaa..mari kelih..mari kelih...

Tudung yang atas tu semuanya RM10 sahaja

Brooch tu Kak Khaty yang jual, hehehehe pon RM10 satu

pilih..pilih..nak kala jengking yang mana??

yang ni kawan Zaila, thanks Syema sebab sudi menjengah walaupon sekejap sahaja!!

Yang nipun kawan Zaila masa kat UPM, thanks Ayu!!

Hani ADriana yang chomeyl!!

Thanks Kak Yan cause sudi datang memeriahkan booth Zaila, tak cukup di sini, esoknya dia borong 3 lagi tudung dari Zaila, selesa gamaknya pakai tudung yang Zaila jual ni..Alhamdulillah..

Tudung yang Kak Yan pakai tupon beli dengan Zaila juga;D memang loyal customer ah!!

Yang ni pula customer paling last sebelum MKS tutup kedai, diorang ni student dari UM so Zaila kasik free tudung satu kat diorang;)

Overall, jualan yang Zaila dapat selama 2 hari di Subang Parade takderlah banyak sangat, dapat disimpulkan bahawa banyak penat dari $$ tapi macam nilah adat meniaga kan..Tapi niat Zaila bukan nak untung banyak pon tapi lebih kepada untuk mencuba satu bidang yang cukup Zaila minati iaitu berniaga. So far, pasni kalau tak ada orang teman jaga booth pon rasenya Zaila boleh berdikari jaga sorang-sorang cuma susah time nak p solat jelah..tapi selagi niat kita baik, Insya ALLAH akan dipermudahkan olehNYA..

Jangan lupa untuk berjumpa dengan MKS pada 28hb Mac ini pula ya..Booth no. berapa Zaila tak pasti sebab Zaila baru je nak book, nanti kalau dah confirm Zaila inform ya;) Thanks pada Nanie yang sanggup call Zaila untuk bertanyakan tentang ini. Nanti jangan lupa datang tau!! Pada mereka yang terlepas peluang untuk datang pada 27 & 28 Februari yang lepas, bolehlah datang pada 28hb Mac pula ya;)

14 ulasan:

Tie HT berkata...

tapi kalu jage sorunk2 borink kan zaila..zaila study UPM tinggal kolej mana?..fakulti mana?

rasa mcm rajin kelih..fakulti ekonomi ke?

Sharinginfoz berkata...

memang seronok kan pi bazaar ni... macam macaam ada...

Dah Beli Clinique

Kad Debit Rejected????

Diver Mom berkata...

wah.. bestnya.. eh zaila. saya ada
satu soalan. macam mana nak tahu tudung (yang ada awning keras tu) sesuai untuk kita ke tak ye..?

sebab saya pernah beli selai, besar sangat, jadi macam ustazah la plak. kalau macam saya ni sesuai saiz apa ya..?

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra berkata...

tahniah zai .. meriah booth zai .. siap ada fafau tue sekalie ... kita doakan bizz zai akan makin maju ;-)

Zaila Mohamad berkata...

Tihara, boring tu memang boring tapi apakan daya kalau takde orang mahu temankan..nak wat camno kan..hehehee

Tihara, Zaila dari fakulti engineering..pelanduk dua serupa kot!!

Zaila Mohamad berkata...

Sharinginfoz, memang best!!
ada masa singgahlah ke sana ya

Zaila Mohamad berkata...

Zu, dia ada macam2 jenis juga Zu
Kalau Zu xnak dia nampak besar atau labuh amik saiz M pastu kalau tak nak awning tu membuatkan muka kita bulat, cari yang awning separuh keras then kain kat atas tu (contoh macam tudung awning thai silk yang zaila jual tu)..kalau nak puas hati kn cuba sendiri kat kedai tu so apa kata singgah ke booth zaila di Subang Parage nanti;)

Zaila Mohamad berkata...

Di, thanks..takderlah ramai sangat tapi bolehlah;)

yatie chomeyl berkata...

hope jualan lepas ni koho laku .. gi zaila go! eheh

Zaila Mohamad berkata...

Yatie chomeyl, ti mo kasih banyok tah sokonge anda

Hada Masayu berkata...

Honey Adriana...my luvey-duvey..tercacaknye rambut daughter aku tuh zai..neway, sronok jmpa aritu, tp xleh nak lame2 coz aku kena kejar target utk pegi ke tmpt2menarik yg telah dirancang pada hari itu..hehe, pas jmpa ko tuh aku g fella design jap :)

Zaila Mohamad berkata...

Ayu, cacak2lah chomeyl!!!
waaah g fella design beli apa you???

abrahyn berkata...

wahhhhhhhhh....cayalah!!! me pon teringin nk meniaga cam nih...tapi semua nyer angan2 yg ke laut! huhuhu

Zaila Mohamad berkata...

Abrahyn, takpe..aku dulu pon angan2 dulu, last2 mana tahu Allah bukakan jalan baru kita nampak;)

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^