Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Isnin, 12 Januari 2015

Kemas Bilik Anak, Sekolah Dah Bermula Hoi!

Assalamualaikum,

Hari ini bermulanya sesi persekolahan tahun 2015 bagi sekolah di Selangor. Macam biasalah, aku ni anak dah 2 orang masuk sekolah, ada buat perubahan sedikit dalam bilik anak-anak memandangkan Haziq dan Husna dah masuk sekolah. Jadi, kenalah kemas bilik dan bagi ruang sedikit untuk meja belajar dan ruang untuk tempat simpan buku-buku sekolah mereka. Tak boleh nak letak bawah, nanti ada lah tangan-tangan kecil yang sibuk nak kacau buku abang & kakak mereka :)

Yeay!! Alasan kukuh untuk ajak en suami ke Ikea. Pandai mama cari alasan cakap nak beli meja untuk anak-anak. Kedai perabut AK Home depan rumah ni mahallah! (padahal belum masuk lagi tanya) HAHA Kami pergi Ikea pun dah lewat lepas setel masak sarapan dan makan dulu. Sampai sana, faham-faham jelah dengan jalan jem dan ramai orangnya. Sampai-sampai perut dah berbunyi balik dan Ashraf dah bising lapar, lapar. Hermm, nampak gaya kena lah isi perut dahulu kemudian solat dan baru lah boleh jalan-jalan dengan tenang :)

Macam biasa lah, beli barang untuk bilik anak-anak je lah. Ikutkan hati semua nak beli tapi kita dahulukan mana yang penting. Dah bincang dengan en suami untuk belikan meja untuk mereka belajar. Dulu Haziq seorang bolehlah guna meja komputer yang dhaif tapi sekarang dah 2 orang kena lah beli yang baru.


Tempat fail ni recycle aje yang mama punya. Lepas itu aku siap-siap cetak label "This Book Belongs to" dan tampalkan siap-siap nama Haziq & Husna. Lepas ini kalau bercampur aduk lagi buku-buku memang nak kena ketuk lah kepala masing-masing.


Berkenan dengan rak ni. Sebenarnya sepatutnya ada satu lagi rak bahagian atas untuk gantung baju tapi sekali habis stoklah pula. Jadinya beli dulu rak bahagian bawah untuk simpan baju anak-anak. Nanti target nak beli satu lagi. Dulu aku simpan baju anak-anak dalam drawer tapi sekarang semua dah tercabut sebab roda drawer baju tu dan patah. Huhu Biasalah anak-anak aku, kalau ambil baju tu ganas bukan main lagi. Tarik pun kuat-kuat T______T"


Beli lampu tidur ni juga. Husna jenis tak suka tidur dalam gelap jadinya en suami belikan lampu ini supaya nanti boleh tidur tutup lampu dan pasang lampu yang ni. Macam-macamlah kami buat nak bagi anak-anak selesa tidur dalam bilik sendiri. Setakat ini, Haziq & Husna dah berjaya dilatih tidur sendiri yang selalu gagal adalah Ashraf. Selalu pukul 3 pagi menangis nak masuk dalam bilik kami.


Alhamdulillah en suami rajin tolong pasangkan lampu dan mama minta pasangkan Buletin Board sekali. Kalau nak tahu, itu adalah tapak baby cot Haziq dulu. Memandangkan sudah tak digunakan lagi, mama transformkan jadi papan untuk letak jadual dan kata-kata semangat buat anak-anak. He he kreatif tak mama dia ni?

Oklah, Haziq dan Husna dah bersedia untuk memulakan sesi persekolahan balik. Semoga tahun ini mama dapat meluangkan lebih masa untuk mengajar anak-anak mengulangkaji pelajaran. Tambah-tambah dah ada set meja belajar dari Ikea. Hew hew hew mama memang hover

Bye! Selamat bersekolah untuk semua anak-anak Malaysia. Bagi negeri yang sekolahnya banjir, bertabahlah. Insya Allah setiap dugaan akan diakhiri dengan nikmat yang tak terduga. Semoga kalian dilindungi Allah selalu. Aamin.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Kemas nyerr.

Suka tengok.

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^