Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Sabtu, 21 Mac 2009

Berita Baik Buat Kaum Ibu Semua..

This is a true confession from me..

Untuk pengetahuan anda semua, anak aku bernama Amirul Haziq (sulung) adalah pengidap lelah atau dalam istilah mediknya Bronchiol asthma sejak dia berumur setahun 3 bulan lagi..Pernah mendapat rawatan di Hospital Tuanku Ampuan Rahimah, Klang di mana dia pernah ditahan di wad kanak-kanak kerana mengalami sesak nafas..
Masih segar dalam ingatan aku..Sebelum Haziq mendapat serangan tersebut, pada hari itu kami (masa tu aku sedang mengandung 5 bulan anak kedua kami) membawanya mengikut suamiku bermain bowling...keadaan di tempat bowling masa tu sangatlah sejuk..Haziq kulihat aktif macam biasa jer..lari sana sini..tapi sudah mula batuk-batuk kecil..Malam tu, Haziq xdapat tido asyik menangis xberhenti..Aku & suami yang kepenatan agak tertekan sampai memukul dia kerana tak tahan melayan karenahnya..Aku ingatkan dia mengigau tapi aku bagi juga ubat yang dibekalkan oleh doktor XX (klinik berdekatan rumahku) tapi hanya tahan sejam sahaja..selepas tu, dia akan mula menangis dan merengek semula..aku dapati bahawa nafas Haziq berbunyi seolah2 ada wisel dalam dadanya..masa tu bibirnya sudah start hitam..kami panik!!!
Suami terus mengajakku ke poliklinik 24 jam berdekatan dengan umah aku (masa tu pukul 5 pagi)..Di sana, Haziq diberi rawatan gas atau dipanggil Nebulizer..Dalam kol 7 aku pulang semula ke rumah..baru nak terlelap..Haziq meragam lagi..kali ni lebih teruk..aku teringat saranan Dr. XX supaya terus membawa anak ke hospital sekiranya keadaannya tidak juga baik walaupon selepas mendapat rawatan Nebulizer..Jam 8 pagi, aku ke HTAR, Klang terus ke unit kecemasan..selepas diperiksa oleh doktor, Haziq ditahan di wad Pediatrik HTAR, Klang..Masa tu, badan aku penat xboleh nak diluahkan dengan kata2..sudahlah xsarapan lagi..setelah siap pendaftaran semuanya (hospital kerajaan..faham2 jelah macamana..)masa tu pukul 1 tengahari..Haziq telah diambil darah oleh petugas hospital (kesian anak aku, menangis2..dalam masa yang sama air mata keibuanku juga menitis)..Doktor mengarahkan agar dia sentiasa memakai wayar oksigen (yang letak kat hidung tu)..meronta2 lagi anakku..Jenuh nak memujuknya sampaikan nurse terpaksa saletapekan di pipi..kesian sungguh2 anak mama..
Saat melihat anak ku yang penuh dengan wayar, lemah longlai baring di atas katil..dalam hati aku xsudah2 menyesal kerana memukul dan memarahnya pagi tadi..aku betol2 menyesal..betapa goyahnya sifat keibuanku kerana semata2 disebabkan terlalu penat, aku sanggup membelakangkan sifat seorang ibu yang seharusnya penuh dengan kelembutan..Masa tu, aku sentiasa bergelumang dengan air mata..xsangka Haziq sampai kena tahap ni..Selang sejam mesti akan ada nurse datang memberi ubat..macam biaser r..Haziq meronta2..memang aku kena sabar masa tu..ditambah pula aku tengah mengandung, memang aku rasa agak tertekan..rasa macam nak cabut lari jer dari hospital tu..
Nasib baiklah suami dibenarkan tido skali dalam wad so xderlah aku penat sangat..kami bergilir2 memberi ubat Nebulizer pada Haziq..nampak macam ok tapi still kn pantau..mula2 tu kn bagi setiap sejam, then setiap 2 jam..bila keadaan dah ok, boleh jarakkan lagi..Haziq tido sampai pagi..aku & suami xdapat tido yang cukup..xsabar nak tunggu doktor pakar datang check Haziq..harap2 Haziq leh balik hari ni..huhuhu..pagi tu doktor2 pelatih dari UM datang, jenuh jugaklah aku nak jawab soalan2 diorang..nasib baik pandai cover line (teruknya) so diorang assume Haziq ni kena lelah disebabkan keturunan--genetiklah tu--tapi memang ya pon coz both of us ada lelah masa kecik2 dulu..huhuhu..padanlah anak kami pon kena
Nasib baiklah Haziq dibenarkan pulang dengan syarat kami harus membeli sejenis alat yang dinamakan "Aero chamber" yang berfungsi sebagai medium kepada ubat (inhaler) ntok memasuki ruang paru2 anak kita..selalunya ia digunakan sehinggalah anak kita pandai menyedut inhaler tersebut secara manual iaitu melalui mulut..Lupa nak cakap, alat "Aero chamber" ni berharga ratusan di pasaran luar tapi kami bernasib baik kerana pergi ke hospital gomen dapatlah kurang kerana kerajaan telah membyar separuh dari harga alat tu so kitorang bayar dalam RM70++ masa tu..kami dibekalkan dengan 2 jenis ubat iaitu "Asthalin" yang hanya akan diberikan sekiranya anak diserang lelah iaitu dengan memberi setiap selang sejam (bergantung kepada tahap keterukan athmanya)..Satu lagi ubat nama "Budesonide Aerosol" yang ni kn bagi twice a day..pagi n malam..sebagai langkah pencegahan jugak r..Hari tu bayar bil hospital xhabis dalam 2 ratus pon..servis diorang pon kira ok jugak r..so aku xkisah sangatlah sal tu..adatlah tu kalo pergi hospital kerajaan mengambil masa yang lama ntok dilayan..tapi masa Haziq nak jumpa doktor pagi tu, dia bagi kat kami no. pintasan which dat mean selepas pesakit yang ada dalam bilik doktor tu selepas tu akan tiba giliran kami..Maksudnya, diorang pon tahu sape yang lagi penting untuk berjumpa dengan doktor..so overall, kami berpuas hati!!
Selepas itu, hidup kami senang jer sebab dah ada ubat kan..so bila nampak Haziq macam semput jek terus bagi inhaler..tapi lame2 aku perasan Haziq kinda imune dah ngan segala inhaler ni..walaupon dah sedut tapi masih jugak berbunyi..selain itu, aku juga mendapat tahu yang inhaler ini sebenarnya tidak berapa bagus untuk kesihatan anak kerana ia mengandungi aerosol dan juga some sort of drug yang boleh membuatkan anak kita ketagih dengan inhaler ini..so aku cuba untuk mengurangkan dosnya dengan mengurangkan kadar memberi inhaler..kadang2 kami akan memberi ubat dari klinik dr.XX seperti ubat athma, Ventholin, dll..
Awal bulan 2 tahun ni, agak mencabar buat aku..kebetolan masa tu suamiku terpaksa ke Vietnam atas urusan kerja..Haziq sebelom ini selalu demam, batuk, selsema..pakej cukup lengkap..banyak kali berulang alik ke klinik sampai kena sedut Nebulizer kat klinik XX..ubat inhaler pon dah xjalan dah ngan dia ni..Haziq kurus sangat2..dari muka tembam bertukar menjadi cekung..dan kepala sedikit besar (memang budak athma akan macam ni)..sedih bila aku tengok gambarnya yang dulu2..ditambah lagi sekarang dia dah ada adik, lagilah sedikit terabai..tapi percayalah Haziq, kasih mama tetap sama tiada berbelah bagi sayang..
Sambung lagi..tadi baru pendahuluan cerita..sekarang kita baru nak masuk isi yang pertama..Hari sabtu (suami masih di Vietnam), Haziq kena lelah lagi..sudahlah aku sorang2 yang nak kena jaga ameera..nasib baiklah cikgu nurserynya berbaik hati datang mengambil Haziq so xderlah aku penat sangat..Petang baru aku ambik..masa tulah aku diperkenalkan dengan JUS PENAWAR HERBA..salah seorang dari cikgu Haziq juga mengalami lelah tapi setelah mengamalkan meminum jus ini, alhamdulillah dengan kuasa ALLAH badan dia semakin sihat..so dia mencadangkan aku agar mencubanya..tanpa berfikir panjang..aku terus bersetuju walaupon masa tu xbayar lagi..hihihi..amik lu bayar bila dapat gaji nanti..
Setelah seminggu mengamalkannya..aku siap bahagikan letak kat umah separuh, kat nursery separuh..aku dapat lihat perubahan pada Haziq, badannya sejuk..xpanas macam dulu..nampak lagi aktif and one thing for sure sangat2lah suka menulis..asal balik jek mesti cari pen dan buku..selera makan pon nampak macam bertambah..kalo dulu xpandai melompat (serious..anak aku ni lembab sket sebab dia selalu sakit) sekarang ni dah boleh berlari2 dan melompat..sangat2lah suka aku melihatnya..aku sudah berhenti memberinya inhaler dan aku rasa Haziq pon sudah tidak memerlukan benda itu lagi..Alhamdulillah selama sebulan mengamalkan jus herba ini, kami tidak perlu lagi ke klinik XX mencari stok ubat..sekarang ini aku sudah menjadikan jus ini sebagai amalan kami seharian..bukan setakat suami, malahan anakku ameera juga aku beri..
Aku ingin menyeru kaum2 ibu yang mengalami masalah serupa denganku agar menghubungiku di 012-3228651 untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang produk ini..aku dulu pon tidak suka untuk membeli produk sebarangan tapi xtahulah entah kenapa aku tergerak hati untuk mencuba produk ini dan ternyata ianya berkesan..so aku nak menyeru sekali lagi pada kaum2 ibu, buanglah sifat was2 yang ada tu..cubalah demi kesejahteraan anak2 anda..aku menulis ni untuk berkongsi pengalaman aku tapi atas koranglah nak percaya atau tidak..tapi demi ALLAH, aku telah melalui saat2 yang getir dan aku xmahu Haziq menjadi mangsa serangan lelah lagi..
Dulu, kalau salah makan especially makanan yang sejuk macam anggur, limau, lai (semua ni fav Haziq) mesti dia akan kena lelah..satu lagi musuh utama Haziq ialah air batu..janganlah minum walau seteguk..malam tu mesti akan batuk2..tapi kadang2 kita xsempat nak monitor semua aktiviti dia (slalunya terjadi kat kenduri2)..memang memenatkan kalau anak sakit..aku boleh rasa dan xingin aku merasanya lagi..Sejak mengamalkan jus penawar herba ni, aku dan suami perasan walaupon Haziq minum air batu pada hari tersebut, malamnya dia xde kn lelah dan batuk2 yang teruk..Walaupon dia sudah sihat, tapi aku masih meneruskan memberinya jus tersebut sebab aku tahu itulah yang terbaik untuk dia dan kami sekeluarga..Kesihatan adalah lebih berharga dari Wang ringgit..

Inilah yang dinamakan "Aero chamber"


Kalau bila dah pasang inhaler, beginilah rupanya..so nanti letaklah corong (bahagian hujung belah kiri) kat mulut anak kita..pastikan tiada ruang udara masuk, then tekanlah inhaler tu..dalam kiraan 1 hingga 10 biarkan anak kita sedut udara tersebut..selalunya Haziq suka bila dah nak last skali sebab dia akan sebut SEPULUH ngan kuatnya..tapi ikot masa jugak..kadang2 meronta xnak pakai terpaksalah guna cara kekerasan..selalunya bila dia demam r..

Nilah rupa inhaler --belah kiri namanya "Asthalin" fungsi lebih kepada ubat bila anak kena serangan lelah..perlu diambil semasa lelah sahaja ya..
--belah kanan tu namanya "Budesonide Aerosol" yang ni lebih kepada pencegahan..yang nilah kn amik tiap2 hari twice a day..kadang2 kitorang lupa gaks..tapi sekarang memang xpakai langsung dah!!
Sebahagian dari ubatan yang memang selalu kena stand-by, in case anak batuk2 atau demam..Selalunya untuk Haziq, dr XX akan bekalkan ubat athma, alergy, batuk & pecah kahak..sorry guys, lupa istilah mediknya sebab dah terbiasa panggil ngan nama tu..Last aku ke klinik mendapatkan rawatan adalah sebelum aku diperkenalkan dengan Jus Penawar Herba ni..tapi selepas mengambil jus ini secara konsisten, Alhamdulillah kami dapat berjimat sket coz xperlu lagi ke klinik mengambil rawatan / ubat..

Ni gambar Haziq masa kena admitted kat HTAR, Klang dulu..Bayangkan perasaan seorang ibu bila melihat anak kita penuh dengan wayar berselirat membaluti tubuh anak kita..Yang kat hidung adalah wayar untuk membekalkan oksigen & satu lagi kat tangan (yang cucuk jarum tu--prosedur biasa bila masuk hospital..masa kita nak bernak pon kena..kalo kita yang tua ni pon xtahan sebab sakit apatah lagi anak2 kita yang tangannya masih lagi lembut)..Masa tu aku bertekad agar Haziq xakan admitted ke hospital ntok kali ke 2..bermacam2 cara & rawatan aku cuba termasuklah membeli sup sarang burung (yang ni xjalan sebab Haziq xsuka sampai kena paksa2..dahler mahal benda alah ni)..tapi Jus Penawar Herba ni rasanya seperti anggur (agak masam sedikit) menyebabkan dia tertarik untuk minumnya..kadang2 sampai xcukup!!! Untuk Ameera pon aku beri juga dengan mencampurkan Jus Penawar Herba ini ke dalam susu yang diambilnya..jangan risau kerana ianya selamat dan Alhamdulillah setakat ni tiada apa2 yang buruk telah berlaku..
Mesti korang heran kan kenapa aku bersungguh2 bercerita tentang produk ini??Bukan ape, aku nak berkongsi pengalaman dengan ibu2 yang mempunyai masalah yang sama dengan aku..Sebenarnya Jus Penawar Herba ini mempunyai banyak khasiat seperti dapat merangsang sel2 dan menstabilkan hormon anak2 hingga dapat menambah minat untuk belajar..Terbukti kerana aku lihat Haziq suka melukis & menulis--of courselah dengan umurnya yang baru 2 tahun 3 bulan tu benda yang dia tahu buat adalah bulat2 dan garis2 yang kita xfaham coraknya tapi at least dia ada menunjukkan minat untuk belajar..Alhamdulillah lagu ABC dia boleh nyanyi walau ada salah sket2..alif ba ta pon tahu jugak..pendek kata dia ada menunjukkan peningkatan dalam segi pembelajaran walaupon masa untuk aku mengajarnya amat terhad (kadang2 dia belajar kat nurserynya)..
Jus Penawar Herba ini terdiri daripada 23 campuran herba yang terbukti sangat berkualiti tinggi dan memang diakui dalam bidang perubatan. Di antaranya ialah;
1.Alfalfa-Anti racun, untuk kecergasan, ubat darah tinggi
2. Gel Aloe Vera-Kecantikan, ubati luka luar & dalam badan, kena sengat, minyak panas, kulit terbakar, ulser, gastrik, kerangsaan kulit & diabetis
3.Akar Astragalus-Lebih baik dari ginseng, selsema, anti kuman, imunisasi, tambah tenaga dan darah serta melambatkan proses penuaan
4.Debunga Lebah-Antioksida, badan ringan & bertenaga, masalah alergi, resdung, selsema & hidung tersumbat
5.Kapsikum-Merangsang metabolisme, antiracun, lancar peredaran darah, bakar lemak & kencing manis
6. Kulit Kayu Kaskara-Cuci darah, darah tinggi, beri kekuatan, anti kanser & kencing manis
7. Biji Saderi-Tenaga, kuatkan imunisasi, sakit sendi/arthristis, angin ahmar, gout, darah tinggi & sakit buah pinggang
8. Akar Cikori-inulin, membuang racun dalam badan, buasir, sembelit, tambah tenaga, masalah penghadaman & hati
9. Beras Barli Cina-buang panas badan, anti-racun, memulihkan usus, buasir, gout & kolestrol tinggi
10. Ros Hip Cina-Vitamin C, awet muda, hilangkan kedut & parut di muka, stress serta selsema
11. Akar Dandelion-Panjag umur, buang racun dalam hati hepatitis A/B, antibodi
12. Biji Halba-Sakit kepala / migrain, awet muda, kuatkan tenaga batin lelaki & wanita
13. Kamomil Jerman-Raja segala ubat, anti racun dan sukar tidur, masalah kencing, masalah kulit dan saraf
14. Halia-Anti racun, selsema, buang angin dalam badan & usus, kencing manis serta migrain
15. Beri Juniper-Anti racun, cuci darah, diabetes, hati, buah pinggang, kanser & gout
16. Akar Manis Likuoris-Kuatkan antibodi, antiracun, athma, lelah jantung, selsema, masalah paru2 & awet muda
17. Bunga Markisah-Merawat insomnia, pergerakan di luar kawalan, parkinson, gagap, nyanyuk, malas belajar, kurang daya ingatan dan gemuruh
18. Pipsissewa-Melawaskan kencing, memperbaiki sistem buah pinggang, mati pucuk, batu karang & pundi kencing
19. Cendawan Reishi-Panjangkan umur, mengubati 1001 penyakit, menambah tenaga, anti kanser, pulihkan luka dengan cepat & cuci darah
20. Sarsaparila-Antiracun, menstabilkan hormon, lewatkan monopause, kuatkan tenaga batin & memudahkan mendapat zuriat
21. Beri Schisandra-Antioksida, buang racun dalam darah, batuk
22. Akar Ginseng Siberia-Tambahkan & lancarkan darah, bertenaga, awet muda & melanjutkan usia
23. Thyme-Bantu penghadaman, memastikan selera makan yang sihat, pernafasan, batuk & kecantikan

Jus Penawar Herba ini berfungsi denga 4 cara iaitu;
  • Membuang / membersih toksin / racun atau kesan2 ubat moden dalam tubuh manusia
  • Menambahkan zat2 yang kurang dalam tubuh
  • Memperbaiki dan membina semula sel2 tisu / saraf yang telah rosak dalam tubuh manusia
  • Memperkuatkan sistem ketahanan tubuh badan dan menyeimbangkan agar terus sihat

Aku bukanlah taksub untuk mempromoskan Jus Penawar Herba ini tetapi aku berpendapat bahawa alangkah bagusnya kalau dapat berkongsi maklumat dengan pembaca2 semua..Sedikit info mengenai Jus Penawar Herba lagi;

  • Produk antarabangsa iaitu buatan Kanada
  • Dipanggil "Air Ajaib" di Australia & "Air Awet Muda" di Taiwan
  • Telah 18 tahun dipasarkan di 37 buah negara di seluruh dunia (USA, UK, Jepun dll)
  • Selamat untuk semua golongan (tidak kira usia; warga emas, ibu mengandung, kanak2 atau bayi)
  • Tidak pahit (mempunyai perisa anggur+pear)
  • Ekstrak dari 23 jenis herba berkualiti & 36% jus buah
  • HALAL & mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM MAL20033423T)
  • Diluluskan oleh KPDNHEP, Malaysia (AJL 93337 2004-2009)
  • Melepasi peraturan ketat GMP & HACCP diluluskan oleh BFAD (UK)
  • Taraf KOSHER dan HALAL (IFANCA :No. LIHI 05009)
  • Tiada dadah / bahan pengawet juga tiada kesan sampingan

Dalam dunia yang penuh dengan bahan kimia & toksid ini, kita haruslah bijak memilih makanan tambahan (supplimentary's food) yang baik dan berkesan agar kita dapat menjalani hidup yang sempurna iaitu bebas daripada segala penyakit dan masalah!!! Aku telah mencubanya, anda bila lagi???tepuk dada tanyalah hati anda..Adakah anda ingin hidup CERGAS & SIHAT atau ingin hidup dengan bantuan ubat2an sepanjang masa??

BERMINAT untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk ini??Jangan malu / segan untuk bertanya kepada aku (ZAILA) dengan menghubungi / mengetext / mengemail ape2 kat;

No.Telefon : 012-3228651

Email : zailamohamad@yahoo.com

Insya ALLAH, aku akan cuba untuk membantu, ingat penyakit itu tidak akan sembuh dengan sendirinya melainkan kita yang berusaha untuk mengubatinya..Mungkin hari ini kita fikir kita sihat tapi janganlah berfikiran sebegitu kerana kita tidak dapat meramal masa depan kita..hanya ALLAH Ta'ala sahaja yang mengetahuinya..Cubalah merubah masa depan kita dengan meminum Jus Penawar Herba ini..Sekian, Wassalam...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam, tak elok amalkan inhaler tuh. gas tu boleh bawa efek lain nanti. Tp, syukur anak awak dah ok

Zaila Mohamad berkata...

hpajb, Alhamdulillah Haziq dah baik..sekarang kami sudah langsung tidak menggunakan inhealer tersebut..Haziq pun sudah tidak perlu berulang alik berjumpa dengan doktor lagi..Berkat minum Intra dengan secara konsisten..

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^