Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Sabtu, 28 Mac 2009

Gagal lagi=(

This is a back dated entry..semalam tido awal coz i'm not in a good mood yesterday..feel really2 sad and frustrated..can't be describe by words..only god knows how i feel..and da story goes like this;
One of my accidentally friend of friend (kami menjadi rapat setelah berjumpa di PTD's assessment centre) text me to tell bout da result..at first i thought it was for mtest KPLI but she told me dat this result is for our last interview for PTD's position..Congrates to her becoz after 5 times trying without knowing da meaning of give up, finally she got her dream job when she was 6 months pregnant!!! Rezeki anak kan..
Well, of courselah aku menjadi xkeruan..supposed dalam surat panggilan interview it was stated that da result will be out on 6th of April, how come they release da result so early..tapi xkisahlah..since at dat time, i'm in da car to go for lunch with my colleagues, i text my ic no to her so that she can check my result also..after a long painful waiting, finally she reply my sms stated that "Mek, betol ke ic mu ni??nape dia kata nama xder dalam sistem??"..knowing that answer, i straight away know my result..ya..aku GAGAL!!! aku pernah terbaca dalam PTDportal for those yang dapat jawapan macam tu selalunya end up "Dukacita dimaklumkan bahawa anda gagal untuk jawatan ini"..Well, aku still mengharap lagi..aku text lak ke 39111 asking bout my result & still i've got da same answer..xpuas hati lagi, aku call talian hotline SPA..and yet i'm still got da same answer..so after 3x reading da same phrase, i finally judge down yang aku dah GAGAL..accept jerlah woi!! How i wish at dat moment da answer will be "Tahniah, anda berjaya" but nothing in da world can change it except ALLAH..at first, i'm not going to cry tapi air mata ni xleh ditahan2 lagi..sedih bila terbayangkan wajah suami & anak2ku..betapa suamiku mengharapkan aku dapat jawatan ini/any other gov post..Hubby, please forgive me coz i can't fulfill ur wish..i know i'm such a looser, i always make u sad, i know dat i can't make u feel proud with my achievement..i'm still at da bottom compared with my friends, they all end up to be a successfull person..all of them work as a gov officer, happy with their lifes now..i guess??
Nak dijadikan crite, hari ni aku ader exam mtest so early in da morning, after perform my Subuh prayer, i went to da bathroom to take a shower..guess what, xder air!!! so terpakselah mandi ala2 P.Ramlee dalam crite Bujang Lapok tu;p then suddenly got this msg from my nursery; "Sorrylah kak, kat nursery air xder, tq"..so faham2 sendiri r..baru je nak hantar Ameera so plan dah berubah..terpaksalah siapkan barang2 Ameera ntok dibawa bersama..So dalam kol 7.30 am we go out from our house..I'm taking this test at SMK Meru, Klang..since it sound Klang so we thot dat it's located near our house but we're wrong!!! We r stuck in da middle of massive traffic jammed in Bandar Klang..gosh, i'm so pressured..selalunya aku akan pilih Petaling Jaya as my exam's location tapi last year kn kat Gombak so i thot that this year i'll change it to Klang so dat it is easy for us to go for that place..huh..i'm totally wrong!!! Nyesal sangat2..Hubby did a search in GPS but he also didn't expect that the main road to Jalan Meru had been closed..mula2 tu buatlah U-turn tapi last2 end up balik jalan tadi and have to face da same traffic jammed..Damn!!Damn!!
Memang masa tu semangat aku dah luntur, dahler failed interview, then having another bad luck pagi2 buta lagi..terasa macam nak meraung jer..why all of these happened to me??Why??Why??Tapi i'm not going to give up so easily so aku carik jugak sekolah tu..Nasib baiklah jumpa..rupa2nya senang sangat nak g ke sekolah tu by highway..tulah, xsurvey lagi (usually last year we will surveyed first da place so dat we r not having trouble to finna it)..lesson taken..aku ni xsah kalo xwat salah..huhuhu..Masa aku masuk exam tu orang dah masuk paper yang kedua dah..dahler tinggal 10 minit jer ntok jawab 135 soalan (bahagian INSAK) so dengan xberfikir 2 kali aku menjawabnya..Alhamdulillah finish it at da rite time..third paper i've got is Verbal (BM) so aku jawab secepat mungkin then aku g kat pengawas exam tu to ask for his permission to answer for da first paper that i missed!! At first dier xbagi so dengan muka frust aku balik kat tempat aku n start to be a cowgurl..pe lagi tembak r..tapi suddenly he came with a set of question, "Jawab, bila cukup masa berhenti ek"..Syukur alhamdulillah..at least Allah answer my pray..so aku pon jawablah ala kadar (dahle kn buat calculation..kn lak ada masa dalam 15 minit..sempatlah jawab 20 out of 30..tupon blom tentu betoi semua!!!)
Aku habis exam kol 12 tghr..got call from my brother to meet up this evening to discuss bout my bussiness i'm having rite now..so decide to come back home..Dalam kereta, termenung sendirian (cewah, feelinglah plak) thinking bout my fate..why i am so so not lucky in finding da rite job for me..i mean da permanent job..so that i can sit with my husband n start to think bout our own home..dulu xnak beli umah lagi cox takut aku dapat keje gov so rasa rugi beli umah jauh ngan tempat keje..tapi after one interview, failed..and another, failed..hubby pon dah naik bosan dah sampai malas nak pk sangat coz takut frustrated..huhuhu..sampai tahap macam tu skali..
Tapi tiba2 aku teringat yang aku slalu berdoa kepada Yang Maha Kuasa; "Ya ALLAH, permudahkanlah segala urusan kerja aku ya ALLAH, andai kata rezeki aku ntok bekerja dengan kerajaan maka permudahkanlah (interview) segalanya tapi andai kata rezeki aku dalam meniaga, maka KAU tunjukkanlah jalannya ya ALLAH"..Aminnnn..and now i realize why??can't you see??Rezeki aku adalah ntok menjadi seorang bussinesswoman=)..i know, maybe now i started with small little bussiness but who knows in da future kan??with full hardwork and courage i'm totally sure dat i will go further..and of course with a fully support by my lovely husband & family..Alhamdulillah, rezeki sekarang pon dah cukup ntok menampung kami anak beranak so why must i start mumbling bout my fate..Ya ALLAh, ampunkan dosaku kerna bersikap sedemikian rupa ya ALLAH..betapa naifnya diriku ini ya ALLAH..
Setiap manusia di dunia ni Allah datangkan dengan rezeki masing2 tapi antara lambat dan cepat sahaja..Kalau kita berusaha dengan lebih keras, Insya ALLAH pulangannya pon besar so let just bersyukur dengan segala nikmat & rezeki yang datang daripada-NYA..sorry guys kalo aku teremosi sedikit..bila berfikiran positif macam ni barulah aku dapat menerima segala suratan yang telah tertulis daripada Ilahi..Yang paling penting adalah usaha, doa & tawakkal harus sentiasa diamalkan dalam semua perkara..Insya ALLAH, baru kita akan merasa diberkati ALLAH..
So guys, these are da pics of my latest stock for my store..till then happy shopping=)

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^