Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Khamis, 12 Mei 2011

Amirul Haziq Yang Kegatalan

Ini bukan Haziq yang gatal nak kahwin ya..ini Haziq yang gatal-gatal sejak lepas kena chicken pox haritu. Habis berparut satu badan & ditambah pula dia suka garu. Lagilah bertambah teruk keadaannya. Actually Haziq ni ada kulit sensitif, asal kena gigit nyamuk sket mulalah berparut. Agaknya budak yang ada athma history memang jenis yang mudah alergik. Nak-nak kalau dengan habuk, memang pantang ah!!




parut di kaki




yang ni pula parut bekas kena chicken pox; actually banyak lagi kat muka & badan



So kebetulan haritu masa pergi check up Ashraf di SALAM, kami bawa Haziq bersama juga sebab Haziq pun sememangnya ada record di hospital SALAM tu bila dia pernah ditahan di wad selama 4 hari 3 malam juga dek kerana athma. Tapi itu setahun yang lepas..sekejapan aje masa berlalu kan. So bertemulah balik dengan Dr Nazir yang pernah merawat dia dulu. Kalau dulu takut dengan doktor, tapi kali ni Alhamdulillah dah cukup berani & tak menangis bila doktor nak pegang atau check badan dia.






Dr. Nazir cakap yang kulit Haziq ni terlalu kering & that's whylah senang gatal so Dr. cadangkan beberapa produk untuk digunakan dalam penggunaan harian Haziq.



Ezerra ointment ni untuk disapu pada tempat yang gatal-gatal (kalau di farmasi harga RM29.90)

yang ni pula buat mandi tapi kami letak yang ni di nursery memandangkan most of the time dia kat sana tapi rasanya nak kena beli juga satu letak kat rumah ni




Lagi satu Dr. Nazir sarankan Ezerra lotion tapi masa tu stok sudah kehabisan so terpaksalah Zaila p cari di farmasi yang berdekatan dengan rumah. Semalam dah tanya & sudah habis stok juga tapi seb baiklah farmacist tu sanggup tolong orderkan & harganya dalam RM39.90 (kalau tak silap ah) & kena tunggu seminggu lagi baru boleh pergi collect dekat farmasi tu..






Sekarang pun Zaila sapu minyak Bio-oil sebab nak bagi hilang parut-parut yang ada di muka Haziq ni..Kami bercadang juga nak belikan supplement lain untuk Haziq tapi tak tahu apa yang sesuai. Sekarang ni hanya bagi Scott's emulsion & Intra sahaja..Ada sesiapa nak bagi cadangan tak??






3 ulasan:

Lynn Abd Latib berkata...

zaila

sama ler dgn auni..kulit sensitif..mmg adat budak ada asthma..senang sgt ada allergy..mcm lyn- auni pakai brand CETAPHIL utk mandian & emolet ointment(yg ni amik kat dermatalogist- APSH )

Ain Fatehah berkata...

assalamualikum. nak tanya ubat ezzera tu boleh hilang kan kesan kesan yg ada pada bdn adik tu? harap berbalas.

Unknown berkata...

salam,blh tahu kt mane nk dptkan produk tu?

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^