Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Ahad, 23 Ogos 2009

Mari Baca Quran

Di bulan Ramadhan kali ini, Zaila ingin mengajak kawan2 semua baca kitab suci Al-Quran..Insya Allah, niat dihati nak khatamkan satu Quran tahun ni..Harap2 misi Zaila ni berjaya..hihihi..Kalo tak dilanda virus M, insya Allah boleh..tapi kalau dilanda virus tu..sape nak tolong???

Alhamdulillah, pagi ni dah habis satu juzuk..Maklumlah hari pertama semangat adalah sangat berkobar2...hihihihihi..Semoga api semangat ini tidak akan terpadam & terus menyala dalam diri ini;-) Owh, jangan salah faham ya, Zaila bagitahu ni bukan niat nak menunjuk2 tapi nak cari geng ni..haaaa...sape nak join sile angkat tangan ya;p macamlah nampak

Dari Abdullah bin Umar ra. bahwa Nabi saw. bersabda: "Puasa dan Al Qur'an memberi syafaat kepada hamba Allah pada hari kiamat. Puasa berkata, 'Wahai Tuhanku, aku telah menghalanginya makan minum dan memenuhi syahwatnya pada siang hari, maka perkenankanlah aku memberi syafaat baginya.' Dan Al Qur'an pun berkata, 'Aku telah menghalanginya tidur pada malam hari, maka perkenankanlah aku memberi syafaat baginya.' Lalu syafaat keduanya diterima Allah."

P/s : Mari kawan2, kita baca Quran sile nyanyi macam lagu kat tv tu..huhuhuhuhu

2 ulasan:

Real Woman berkata...

insyallah...

Zaila Mohamad berkata...

ya..sama2 kita berusaha..chaiyyokk!!!

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^