Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Selasa, 2 November 2010

Tips Dari Majalah Impiana Yang Bagus Untuk Dipraktikkan

Just nak share beberapa tips dari majalah kesayangan IMPIANA edisi November bersama kawan-kawan semua. Zaila dah praktikkan *tetiba rasa macam perkataan ini janggal* kat dapur kering merangkap basah (maklumlah dapur kediaman kecil sahaja so kira 2 in 1 lah ni) Zaila;-)

Tips 1 :
Kunci kepada sistem penstoran yang efisien adalah menentukan setiap ruang untuk barangan yang dikhaskan. Di mana, ia membolehkan anda mencari barangan dengan lebih cepat dan mudah-sebagai contoh, tentukan ruang mana yang untuk menyimpan pinggan mangkuk ataupun makanan dalam tin. Kemusian pastikan ruang kabinet tersebut mempunyai kapasiti yang sebetulnya sebagai ruang penyimpanan dan juga memudahkan anda mengambil dan meletakkannya.
ni rupa kabinet binaan dalam rumah Zaila yang sempit
barang-barang elah dikenalpasti & disimpan di suatu tempat yang mudah untuk dicari; segala bahan kering seperti susu anak-anak, teh, instant coffee, sardin diletakkan bersama. Kat atas tu adalah makanan jajan-jajan yang sengaja disorok dari pandangan mata anak-anak;D
yang kat sini pula tempat letak seala macam tepung & juga makaroni (bekas tu Zaila kumpul masa Haziq minum susu Sustagen so selalu dapat free bekas plastik panjang tu)
di sini pula tempat menyimpan pinggan mangkuk import

Tips 2
Storan vertikal
Gunakan latar dinding dapur basah dengan maksimum untuk membantu anda menyediakan ruang storan tambahan. Caranya dengan memasang rak/para, cangkuk dan jalur-jalur magnet seperti rod besi horizontal. Pisau atau apa sahaja perkakas boleh disimpan pada satu jalur magnetik yang dipasang secara horizontal sepanjang dinding. Penambahan cangkuk besi atau keluli tahan karat di rod horizontal pula, bukan sahaja memberi anda lebih banyak ruang, malah membuatkan semua barang tersebut lebih hampir apabila anda perlukan.
Zaila punya takderlah panjang mana sebab ruan yang terhad *abaikan bont%t kuali mak yang berkarat itu*

Itu sahaja tip yang sempat Zaila praktikkan, actually ada banyak lagi tip tapi malas nak taip..hehehe..Tunggu mood rajin datang, Zaila akan share "Panduan Penstoran" di blog
Hias Kediaman Anda so tunggguuuuuuuuu...

4 ulasan:

maya amir berkata...

zailaaaa...anniversary kite same date laa.. 4/11..tahun berbeza:)hehe.. kene celebrate same nih:)

p/s : bontot kuali itu same jugak dgn saya punye..hehehe

Tanpa Nama berkata...

salam zaila..wow..kemaslah cabinet you tu..malu makcik..cabinet dirumah makcik dari luar nampak tersusun tapi bila buka pintu,boleh pengsan makcik dan orang lain melihatnya.

linahilmin berkata...

i pun baru belajar belek2 decor mags ni.. dok beli impiana la, seni hias la, anjung seri la.. tapiiiiii, umah dok bersepah lagu tu gak! muahaha!

Unknown berkata...

patutla masak sedap. pakai kuali itam rupanyaaa. hahaha

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^