Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 31 Mei 2013

Aktiviti Musim Cuti Sekolah~Jom Main Khemah-Khemah

Assalamualaikum,

Teringat kenangan masa kecil dulu. Kalau cuti sekolah of courselah aku suka kan sebab tak payah pergi sekolah & boleh tengok TV rancangan kartun / movie sempena cuti sekolah. Zaman dulu-dulu mana ada Astro lagi, tengok citer Barbie kat TV3 pon dah buat aku happy:))

Kalau sepupu aku datang rumah, kitorang selalu main pondok-pondok tepi rumah. Kalau dulu kat belakang rumah aku, kitorang main camping-camping & part paling best masak Megi dengan hidupkan api guna kayu-kayu kutip kat belakang rumah tu. Kalau nak cepat, masuk dapur masak guna dapur gas. Nasib baik sepupu aku dulu ada basikal so dia lah tukang jadi mangsa g beli Megi dekat kedai..hihi Sekarang ni masing-masing dah besar & dah ada anak sendiri dah pon..

Cuti sekolah ni aku pon tumpang happy sebab tak payah nak siapkan Haziq & Husna ke sekolah. Paling best bila celik mata tengok diorang ada bersama aku:)) En suami haritu ingat nak hantar Haziq & Husna balik kampung ikut Mok Ra dia, tapi nasib baiklah Mok Ra ada hal yang tak dapat dielakkan so tak jadi..Mama dia suka je sebab kalau 2 orang tu takde, sunyilah hidup aku *ececece* padahal takde asisten nak suruh-suruh..HAHAHA

Kalau cuti sekolah memang pening & stress sikit bila diorang ada di rumah. Memang mencabar tahap kesabaran jugalah tapi biaserlah tu budak-budak..Aku dulu pon lebih kurang macam anak-anak aku sekarang juga, tahu main aje tapi kemasnya tak nak! Kesian mak aku dulu, patutlah rumah sepah sokmo:P

So cuti kali ni saje je nak mengembalikan kenangan main khemah-khemah masa kecik-kecik. Dulu-dulu main khemah guna selimut je takpon aku guna bantal-bantal kusyen yang empat segi tu buat kubu pertahanan (rumah sape ada kerusi kayu yang kusyennya 4 segi & sarungnya dari kain baldu?) HAHA sungguh vintage kan? Rumah aku dulu kerusi macam tu lah, perabot zaman dulu tahan sampai sekarang pon masih kukuh lagi!

Teringin juga nak beli khemah yang macam dalam gambar kat bawah ni; tapi aku kenal sangat anak-anak aku tu, so rasanya khemah macam ni tak akan bertahan lama so simpan sahaja niat nak beli..hehe

So mama pon fikir punya fikir punya fikir....JAdilah khemah sementara macam kat bawha ni;-


Guna selimut #vantagezamananakdaracilukdarirumahmakdikampung lagi untuk buat khemah tu. Ikat-ikat kat mana-mana penjuru & yes!! anak-anak aku happy je boleh duduk bawah tu..Kalau malam-malam, tutp lampu & pasang lampu kecil sambil baca buku..Tapi sekejap je tahan sebab lepas tu cakap panas..HAHA

Oklah, itu salah satu idea nak luangkan masa bersama anak-anak! Cuti sekolah ni pening juga nak fikir aktiviti mereka memandangkan kami takde nak bercuti ke mana-mana. Moga aku tabah menjadi tukang masak, tukang kemas, tukang gaji sepanjang masa! HAHA

Tata!

3 ulasan:

Eliss berkata...

seronok jugak main khemah2 gitu :) mak aku marah btol orang angkut kusyen dia. tidur atas kusyen tu apatah lagi. masih elok tau kerusi dia tu smpai skang :p memang tahan btol..

Nurhayati berkata...

jadila dari takdekan.
kita dulu time cuti sekolah dah main luar umah
tapi zaman skang takde nya main kat luar
takut kena culik huhu

Tie HT berkata...

beli kelambu buat khemah.hehe :)

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^