Wednesday, July 10, 2013

Ramadhan Chart


Assalamualaikum,

Pertama sekali selamat menunaikan ibadat puasa kepada semua pembaca blog aku :) Alhamdulillah semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang sebelumnya. Insya Allah..

Malam tadi anak bujang tunjukkan aku Ramadhan Chart yang sekolah Haziq bagi untuk setiap pelajar di situ. Memang terkedu sekejap memandangkan banyaknya amalan yang harus aku pastikan Haziq buat dalam sehari. Tapi fikir positif memandangkan kita juga boleh cuba untuk lakukannya. Bak kata orang tua "Kepimpinan melalui tauladan" ke "teladan" eh? hihihi

Pada yang ingin mengambil Ramadhan Chart ini sebagai contoh untuk diri sendiri, sila-silakan copy & paste. Memang penuh dengan pengisian sepanjang hari di dalam bulan puasa. Semoga kita mendapat keberkatan darinya. Selain dari Ramadhan Chart ni, ada lagi beberapa helaian amalan seperti zikir dan bacaan-bacaan yang boleh diamalkan sempena bulan puasa ni. Waktu sekolah juga telah dipendekkan dari habis pada pukul 4 petang ke pukul 2 petang.

Tahun ni harapan aku semoga Haziq dapat berpuasa penuh. Tapi tak tahulah macamana performance nanti. Nak kena tengok sampai petang nanti. Mencabarnya nak suruh anak berpuasa, kalau suruh solat pun kadang-kadang aku dah tak tahan sabar..lagilah nak suruh tahan lapar dan dahaga. Moga Allah permudahkan segalanya. Kalau Haziq tak larat untuk teruskan puasa pun, tidak mengapa..yang penting semoga dia akan faham nanti apa ertinya puasa. Bukan sekadar menahan lapar dan dahaga sahaja!

Oklah, salam kasih sayang buat semua!

Dapatkan pakej asas WAHM SAHM SOHO bagi mereka yang ingin bekerja dari rumah. Harga kasih sayang sempena Ramadhan kali ini adalah RM100 sahaja:)

Dapatkannya melalui :

Email : zailamohamad@yahoo.com
Sms / Whats app : 012-3228651
Facebook : https://www.facebook.com/zaila.mohamad

Semoga bermanfaat :)

1 comment:

~MommyAida~ said...

wahh bagusnya chart ni..penuh dengan pengisisan..semoga HAziq and anak2 akak yang lain mampu berpuasa penuh tahun ni..Amin!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^



Copyright to ZAILA MOHAMAD
Designed by UMIESUEstudio 2015