Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 12 September 2014

Dekorasi Bersama Ikea

Assalamualaikum,

Lamanya tak update blog :) Maklumlah semenjak sudah bergelar ibu kepada 5 orang anak ni, makin sibuklah pula rutin harian aku!

Ahad yang lepas aku ke Ikea. Masya Allah, ramainya orang kat situ. Rasa menyesal pun ada pergi waktu cuti dan kami sampai di sana pun agak lewat tengahari juga. Mula-mula pergi beli stok jualan kemudian pergi makan dulu kemudian baru ke Ikea. Sampai sana pun terus bergegas nak solat. Pening kepala bila manusia ramai dan anak-anak pun meragam.


Masa ni sedang menyusukan si Aaliyah. Bilik menyusu di Ikea ni kecil aje jadinya terpaksa bergiilir-gilir untuk menggunakannya. Nasib baik tempat menyusu tu dia letakkan langsir, jadinya ibu lain yang mahu menukar lampin anaknya bolehlah meneruskan kerja tanpa mengganggu ibu yang menyusukan anak.

Kalau ke Ikea tak sahlah kalau tak beli sesuatu kan. Adik ipar aku selalu bertanya apa yang menariknya Ikea ni? Bagi aku, tempatnya biasa-bias sahaja tapi Ikea ni cukup praktikal bagi mereka yang mempunyai masalah ruang dalam kediaman. Macam kami ni, sekarang suka beli rak pasang sendiri dan pasang dalam bilik sebab tak tahan anak-anak suka mengangkut barang kami. Dah puas dah sorokkan tapi mereka main juga, jadi solusinya adalah dengan meletakkan barang tersebut lebih tinggi dari mereka :)


Beli penyidai pintu ni untuk sangkut koleksi beg yang tak seberapa. Ada orang cakap kalau sangkut macam ni akan merosakkan handle beg jadi untuk elakkan dari rosak kita masukkan dulu dalam dust beg :)


Gambar selingan : aktiviti anak-anak. Husna memang suka melukis, Ashraf pula tak suka pakai baju dan Azzam si tukang sapu!


Tujuan utama aku ke sana adalah untuk beli rak ini. Harga dalam RM119 sahaja. Bukan apa, dapurku kan comel aje jadi perlukan rak untuk susun segala barangan yang ada. Maaflah rumah aku ada barang-barang plastik macam ni aje :P


Ini pula wajah terbaru SOHO aku. Dah beli rak pasang siap tapi kena tunggu en suami pasangkan cuti nanti. Nanti kat situ nak letak fail-fail dan peralatan printer.


Meja SOHO yang bersepah :)

Akhir kata, singgah baca blog baru aku di sini : www.zailamohamad.com untuk mengetahui tips dan panduan untuk menjana pendapatan dengan hanya berada di rumah sahaja :)

Bye! Selamat bercuti buat semua kanak-kanak riang. Kami nak balik ke kampung! Yeay :)

4 ulasan:

Unknown berkata...

X perasan pulak bilik menyusu dekat ikea.. ada ek??? Huhu..aritu menyusu kan anak dekat tmpt tersorok.nasib ada perabut situ so mcm cover la sikit..

www.bidadarigojes.blogspot.com

Shida berkata...

asalamualaikum

saya membekal Dan menjual cadar patchwork Dan 3d

sila kunjungi http://hshida1689.blogspot.com/?m=1

Blog Owner berkata...

AsSalam,

Saya suka pergi ke Ikea untuk mencari ilham mendecor rumah.. Maklumlah keluasan rumah terhad,, so tak mau membazir beli perabot besar-besar pastu tak sesuai.

Bila pergi ke show room IKEA banyak ilham kita boleh dapat kannn.. kann..:)

Unknown berkata...

ruang SOHO zaila lagi menrik dr dapur ya.

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^