Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Ahad, 12 April 2015

Kenapa GC Tea Terbaik Bagi Mereka Yang Mahu Turunkan Berat Badan


Assalamualaikum,

Hari Sabtu yang lepas sekali lagi aku berjaya keluar kepompong (tepuk tangan pada Kak La) untuk keluar jauh sedikit dari rumah. Seawal pagi lagi ke Lembaga Getah Malaysia yang berhadapan dengan KLCC tu, eh teringat pula kenangan pernah pergi lawatan ke sana sewaktu belajar di UPM dulu tapi kali ini pergi atas urusan untuk menimba ilmu bisnes.

Bisnes apa lagi kalau bukan bisnes jual teh laku keras untuk orang ada diabitis (kencing manis) dan mahu diet santai ni. Kalau tak percaya cuba google sahaja tentang GC Tea (jangan tekan GST pula ya) sudah tentu banyak maklumat tentang kebaikan produk ini yang rata-rata digegar-gegarkan di facebook mahupun blog. Hermm, sebagai seorang yang mata duitan suka berbisnes, sudah tentulah aku mencubanya dahulu dan memang yakin produk ini akan laris di pasaran, maka aku pun kenalah mengambil langkah-langkah untuk belajar pula ilmu pemasaran dan tentang produk mereka.

Sekarang ini fahamlah aku kenapa teh ini agak bernilai berbanding teh biasa yang dijual di pasaraya. Sudah tentulah kerana kelebihan kandungannya iaitu :

- Teh hijau : yang ni kita memang tahulah kan kenapa orang Cina & Jepun suka minum teh hijau. Selain dari kandungan anti oksida yang tinggi, ianya juga sangat bagus untuk proses membuang (perkumuhan) dan bertindak sebagai anti stress kepada mereka yang mengamalkannya.

- Daun Gymnema : memang pertama kali aku dengar akan daun ni tapi rupa-rupanya memang banyak khasiatnya. Antaranya ialah menjadi penghalang kepada gula kompleks untuk masuk ke dalam darah. Bagaimana? Dengan menyelaputi reseptor rasa terhadap gula dan menghalang penyerapan molekul gula melalui intestine.

- Daun stevia : seperti yang kita semua ketahui stevia merupakan pemanis semulajadi dan merupakan gula yang terbaik diambil bagi pesakit kencing manis (diabetic). Aku pernah juga buat eksperimen di mana air teh GC aku biarkan aje kat atas meja tu, selalunya sekejap sahaja semut dah hurung tapi terbukti GC Tea ni semut memang tak nak hurung sebab tak ada kandungan gula. Tapi rasanya takdelah kelat, manis-manis gula gittew. Kalau dah biasa minum gula stevia ni lepas ni mesti tak nak dah minum manis-manis lagi :)

- Daun pudina : salah satu sebab mengapa semut tak dekat dengan teh ini adalah kerana ianya mengandungi daun pudina. Aku pernah terbaca salah satu petua untuk menghalau semut secara semulajadi adalah dengan meletakkan tanaman pudina di sekitar dapur atau tempat yang kita mahu halau semut tu. Jadinya di dalam GC Tea pun dimasukkan pudina juga,sebab tu rasa teh ni berangin sedikit tapi sedap.

- Daun mulberi : daun ini memang banyak khasiatnya, korang tahu tak kalau di Vietnam daun mulberi ini diberikan kepada ulat sutera sebagai makanan untuk ulat-ulat tu makan bagi menghasilkan sutera yang berkualiti tinggi. Bayangkan khasiat yang ada di dalam daun itu dan digabungkan bersama daun-daun yang lain. Bertambah-tambah khasiatnya bukan?

- Daun rooibos : Fungsinya adalah untuk menukarkan gula kepada tenaga semulajadi. Jadi, takde lah bila minum teh ni uols melepek aje sepanjang masa. Sebaliknya akan makin cergas tau.

Oklah, aku rasa memang banyak sangat kebaikan GC Tea ni kepada si peminumnya. Bagi yang mempunyai kencing manis boleh rendam teh selama 5 minit dalam air panas, jangan tambah gula atau madu, minum 30 minit sebelum makan atau semasa makan untuk kesan yang effective. Sila monitor kadar gula. Insya Allah bacaan akan berkurangan dengan syarat harus ambilnya secara konsisten. Dapatkan nasihat doktor juga dan jangan skip makan ubat ya!

Aku ambil GC Tea ni sebab nak diet santai, amboi siap bagitahu awal-awal nak santai. Yerlah tak naklah berlapar sangat semata-mata nak kurus ya. Yang penting selepas minum pasti akan berpeluh-peluh dan angin juga keluar. Tidur malam pun lena aje.

Jika berminat untuk mencubanya, boleh PM / WA ke 012-970 6828 untuk proses pembelian. Bagi aku tak rugi untuk mencubanya kerana ianya memang terbukti berkesan (pada yang istikomah melakukannya).

Oklah hingga berjumpa lagi. BYE!

2 ulasan:

Cikwa berkata...

Menarik gak GC Tea nih..saya ingat nak try gak nanti..tunggu gaji masuk dulu kot..kekeke

Unknown berkata...

Brape harga sekotak? Klu org yg takde kencing manis boleh minum ke?

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^