Monday, December 7, 2015

Bestnya Kelas Asas Penjagaan Kulit

Assalamualaikum,

Sebenarnya nak kongsikan pengalaman aku menyertai bengkel asas penjagaan kulit di HQ Amway Petaling Jaya pada 21hb November 2015 yang lepas. Memang best sangat sebab boleh dapat ilmu mengenai penjagaan kulit dan produk apa yang sesuai untuk kulit kita. Hari itu aku pergi bersama kawan seperjuangan dalam ABDR dan bersama kakak ipar dan anak buah juga. En suami duduk rumah diam-diam jaga anak :)

Untuk bengkel ini sudah tentulah produk yang digunakan adalah Artistry yang terdiri dari pelbagai pilihan penjagaan berdasarkan jenis kulit, ada set Hydra V, Youth Extend, Ideal Radiance dan terbaru sudah tentulah krim penjagaan yang mampu membuatkan kita kelihatan muda 15 tahun dari usia sebenar. Sejak bulan April lagi aku memang sudah berjinak-jinak dengan Artistry kerana aku percaya akan keberkesanan produk ini setelah melihat dengan mata sendiri mereka yang menggunakan produk ini secara konsisten memang tampak begitu muda dan kulit kelihatan sihat dan bukannya kelihatan palsu (make up tebal untuk sorokkan cacat cela).

Pertama sekali kena tahu dulu jenis kulit dan baru lah boleh membeli segala set penjagaan kulit bermula dari pencuci muka, losyen pelembut (toner) dan pelembap. Sekarang ini aku pakai set Youth Extend dan memang best sangat sebab dahlah bau wangi (macam masam-masam sitrus) dan esoknya bangun tidur kulit terasa lembut. Betul ni tak tipu! Tapi kalau nak berterusan cantik kenalah rajin tepek kat muka setiap malam tau :)


Tak diakui harganya sedikit mahal berbanding jenama biasa tapi percayalah boleh tahan hingga beberapa bulan. Di dalam bengkel kami diajar cara membersihkan muka dan memakai losyen pelembap dengan betul. Sebenarnya tak perlu gunakan produk dengan banyak pun, hanya beberapa titik sudah memadai bagi menyapu seluruh muka. Pada sesiapa yang berminat nak tahu dengan lebih lanjut tentang produk rangkaian penjagaan muka Artistry boleh Whats App aku ke 012-970 6828 atau boleh juga hadiri bengkel seterusnya pada 26hb Disember 2015 ini.


Sebelum balik, bergambar dengan upline dalam bisnes Amway diamond Dr Azi dan juga bersama biras aku iaitu Kak Mar (sebelah aku) dan Huda (kanan sekali) anak sulungnya. Haaa semua nampak muda kan?


Sebenarnya tak rugi pun sertai bengkel asas penjagaan kulit ni sebab banyak ilmu yang kita akan dapat. Antaranya bagaimana nak tahu jenis kulit, bagaimana nak buat facial sendiri dan bagaimana untuk jaga kulit muka. Selama ini aku hanya ingat kalau cuci muka tu main tonyoh-tonyoh aje di muka tapi rupa-rupanya salah! Bila dah belajar ni tiap-tiap malam semangat sket nak tepek-tepek di muka sampaikan en suami tegur bila masuk bilik je "bau apa ni yang?" Ehem ehem semangat bini dia nak cantikkan muka yoouuuuu T_____T"

Tapi kalau bukan diri kita yang ambil inisiatif untuk cantikkan diri buat suami nak harapkan siapa lagi kan? Biarlah orang nak kata apa pun, yang penting kita jaga penampilan muka buat suami, nak tidur tu kasi tepek segala lotion biar lembut sket kulit pipi, laki nak cium pun takdelah segan sangat! Ha ha ha melalut dah Mekla ni :P


Oh ya, hari tu kami diberikan kesempatan untuk mencuba krim malam Supreme LX dan krim mata Supreme LX juga. Memang lepas pakai esoknya pun masih terasa kelembutan di muka sendiri. Tak percaya boleh cuba sendiri. Nak beli sila Whats App aku di 012-970 6828. Betul tak tipu! Boleh tengok muka akak ni yang merupakan pengguna setia Artistry Youth Extend dan kini pengguna Supreme LX pula

Sila percaya yang gambar di atas ini adalah orang sama. Kiri semasa usia 40 tahun dan kanan sekarang usia 49 tahun. Wanita ini sudah mempunyai 2 orang cucu dah pun! Best kan? Siapa yang tak nak kulit muka kekal remaja tapi kalau nak kekal cantik kenalah korbankan sikit kemalasan dan duit untuk beli produk penjagaan muka tu :)

Bulan ini ada promosi belian produk Artistry akan dapat set rantai Swavroski seperti di bawah. Best kan? Kalau nak beli, cepat-cepat cari Mekla ya >>> 012-970 6828



Oklah cakap banyak pun tak guna juga, kita hanya perlu beri peluang untuk cuba dan lihat sendiri hasilnya. Oklah kita berhenti cerita pasal bengkel penjagaan muka, sambung lagi kisah hari tu balik dari Petaling Jaya aku tumpang Kak Mar terus ke Wangsa Maju untuk ke rumah Abang Zul dan Kak Rah yang baru sahaja berpindah di kediaman baru mereka. Balik dari Vietnam terus pindah rumah baru yang super cantik! Alhamdulillah kami tumpang gembira :) Mak mertua pun ada sekali di sini dan kami sama-sama sambut majlis harijadi mak mertua yang ke errrrrrrr menantu tak tahu :P


Makanan memang best-bestlah haritu, rasanya macam-macam jenis ada; keo teow sup, laksa penang, keropok lekor, pizza Noxxa, buah-buahan, ayam bakar, udang bakar dan macam-macamlah. Ya Allah tak pernah rasa begitu penuh perutku. Anak-anak aku menyusul datang kemudian dan memang mereka apa lagi bertambah suka lah bila dapat berjumpa sepupu-sepupu. Mainlah sampai lebam!


Waktu potong kek ni ada lagi yang tak datang. Kalau ada semua memang tak muatlah ruang tamu ni. Inilah kelebihan ada anak ramai yang aku rasa cukup bersyukur bila dikelilingi oleh ramai anak-anak. Memang penatlah nak layan karenah mereka tapi sesekali bila melihat mak mertua yang sentiasa disayangi oleh anak-anak, aku doakan yang aku juga satu hari nanti akan disayangi oleh anak-anak aku. Biar susah-susah dahulu kita senang-senang kemudian. Insya Allah.

Semoga Allah panjangkan usia aku dan en suami agar kami dapat melihat anak-anak kami membesar menjadi anak-anak yang soleh dan solehah. Aamin.

Oklah, hingga bertemu lagi. Jom kita bertukar kepada Artistry :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^



Copyright to ZAILA MOHAMAD
Designed by UMIESUEstudio 2015