Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Sabtu, 26 Mac 2016

Memperkenalkan Arman Hakeem Ahli ke 6 Keluarga Kami

Assalamualaikum,

Lambatnya masa berlalu, hari ini baru masuk hari ke 22 Mekla berpantang. Pada yang berkawan dengan Mekla di Facebook mesti dah tahu yang Mekla dah selamat melahirkan bayi lelaki pada petang Jumaat 4hb Mac 2016 yang lepas. Alhamdulillah, kelahiran ke 6 buat Mekla dan semuanya dipermudahkan Allah. Sakit bersalin sekejap sahaja cuma Mekla agak tertekan sebab baby mula-mula tu lambat sikit nak keluar. Dia tak nak bagi mama dia sakit lama tapi mama dia tu punyalah penakut sampaikan belum apa-apa dah minta "pain killer". Yang kelakarnya, dalam 10 minit selepas mengambil ubat tahan sakit, baby terus mahu keluar tanpa boleh ditahan-tahan lagi. Doktor pun tak sempat nak sambut dan paling mama terkilan sekali en suami yang pada waktu itu berada di surau pun tak sempat nak jadi pom-pom boy buat isterinya. Alhamdulillah, tepat 2.38 petang lahirlah baby yang diberi nama Arman Hakeem.


Reaksi Aaliyah waktu mula-mula dapat adik. Masih terkejut dan nampak sedih tapi sekarang bangun tidur je cari baby sebab nak cium. Alhamdulillah, rajin je menolong mama jagakan adik, tapi kalau mengamuk boleh tahan juga T____T"


Gambar baby "fresh from the oven" lagi. Beratnya 3 kg lahir betul-betul ikut jangkaan ;)


Masa ni dah botak, muka terus berubah ;) Sekali pandang macam abang Azzam, sekali tengok macam Ashraf, sekali toleh macam Amirul.


Gambar en suami ambil sewaktu nak azankan baby. Dia punya menangis ya Allah rasanya baby Arman lah paling kuat (lagipun masa bersalin tu aku seorang sahaja yang bersalin). Alhamdulillah lega rasanya bila semua dah selesai. Tak sabar nak kembali langsing, EH! Tak mungkinlah kan :P

Oklah, nanti sambung lagi. Setakat ni baby Arman kuat tidur, menangis, berak dan kentut. He he he
Jaundice pun tak tinggi dan tak perlu ulang alik ke klinik ambil darah. Syukur alhamdulillah. Mama dia pun berpantang macam biasalah (tak berapa nak pantang sangat) tapi kali ni boleh lah pantang dengan tenang memandangkan ramai yang membantu ;)

Sambung lagi. Bye!

3 ulasan:

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen berkata...

Pndai aaliyah sayang baby ye..hihi..

Nurhayati berkata...

alalaaaa comelnya.. Assalamualaikum Arman Hakeem. Moga menjadi anak yg berbakti kepada ke dua ibu bapa. :)

Unknown berkata...

Dah boleh berkira-kira nak update gambar kat atas tu Zaila.

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^