Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Rabu, 31 Julai 2013

Akademi Bekerja Di Rumah

**Entri Melekat, sila skrol ke bawah untuk entri baru**

Assalamualaikum,

Ramai yang bertanyakan tentang Kelas Asas Blog & Fanpage yang sedang aku jalankan secara talian sekarang ini. Di sini ingin aku ingin nyatakan jutaan terima kasih dan tahniah buat sifu tersayang, Pn. Masayu Ahmad di atas terbentuknya Akademi Bekerja Dari Rumah iaitu di mana menghimpunkan para suri hebat yang kebanyakannya bekerja di rumah atau sedang dalam proses membina tapak untuk bekerja di rumah. Syabas sekali lagi!

Boleh baca blog Pn. Masayu di sini (Panduan Bekerja Di rumah WAHM SAHM SOHO)
Jemput singgah baca & ikuti kami di sini (Akademi Bekerja Di Rumah)
Selain itu, kami juga ada menyediakan laman peminat di facebook di mana di sini tempat untuk berhimpunya para suri atau bukan suri yang bekerja di rumah. Ada ramai maklumat & penulisan-penulisan dari penulis yang menulis dan bekerja di rumah. Bagi mereka yang ingin mendapatkan maklumat atau membaca pengalaman-pengalaman yang berguna, jemput klik & like laman fanpage ini (WAHM, SAHM SOHO)

Akademi Bekerja Di rumah ini sebenarnya bertujuan untuk melatih kaum suri mahupun hawa yang sedang bekerja supaya mencari peluang bekerja di rumah. Khas buat kaum suri, Akademi ini menawarkan tenaga pengajar yang bersedia memberikan khidmat coaching online untuk membantu kaum suri memulakan perniagaan di dalam talian. Sebenarnya ada banyak cara untuk menjana pendapatan dari rumah dan inilah yang menjadi fokus utama penubuhan Akademi Bekerja Di Rumah.  Antaranya adalah melalui perniagaan dalam talian (business online) melalui platform blog dan facebook. Bagi yang suka menulis bolehlah mencuba untuk menjual e-book secara dalam talian.

Bagi yang berminat untuk melakukan perniagaan secara dalam talian, bolehlah mengambil kelas asas blog & fanpage yang dikendalikan sepenuhnya oleh aku dan juga beberapa orang guru online yang lain. Kelas ini adalah kelas 100% melalui dalam talian iaitu cara berhubung melalui facebook. Nota akan diberikan berdasarkan silibus-silibus yang telah ditetapkan dan setiap peserta harus menyiapkan tugasan dan akan disemak/diperbetulkan oleh guru online. Tiada had masa untuk belajar tetapi sekiranya pelajar sudah boleh berniaga sendiri maka dikira sudah boleh lulus dari Akademi Belajar Di Rumah:)

Jom berkenalan dengan pelajar-pelajar di bawah bimbingan aku :

1) Pn. Wan Rokiah (Bandar Baru Bangi)

- Blog (Hidup Ceria Dan Bermakna)
- Fanpage (Kedai Online CikRoki)

Boleh baca testimoni Pn. Wan Rokiah di sini (Testimoni Belajar Asas Blog & Fanpage)

Alhamdulillah tak sampai sebulan berniaga, Pn Wan Rokiah sudah dapat balik duit yang dibayar kepada aku sebagai yuran kelas. Pn. Wan Rokiah memang seorang yang rajin dan bijak menggunakan kelebihannya dalam mengendalikan blog & fanpage sebagai platform untuk dirinya berniaga. Antara produk yang dijual terdiri daripada produk DCL, D'Herbs, Vitamin C dan macam-macam lagi.


Selain itu, Pn Rokiah juga telah menerima tempahan yang terdiri bukan dari golongan kaum keluarga mahupun teman rapat beliau sendiri. Pelanggan ini adalah dari hasil carian google yang sedang mencari produk yang diiklankan di blog & fanpage Pn Rokiah.


2) Pn. Azian Mohd Shapawi (Shah Alam)

- Blog (Kedai Mesra Cik Yan)

Masih lagi di peringkat permulaan, sekarang sedang sibuk dengan perniagaan biskut raya krunchy karamel almond. Masih belum menyiapkan lagi tugasan membina fanpage tapi tidak mengapa kerana bagi mereka yang mengikuti kelas aku, tiada paksaan dalam melakukan tugasan.

3) Pn. Nolizawati Mohd Saad (Terengganu)

- Blog (Besut Aku Datang, Tinggal Gaji Kejar Suami)
- Blog niaga (Kedai Makanan Sunnah Online)
- Fanpage (Makanan Sunnah Online)
- Fanpage (Tudung Mukminah Online)

Pn. Nolizawati merupakan seorang bekas pensyarah di salah sebuah Universiti Tempatan yang berkorban kerjaya demi anak-anak dan keluarga. Kini, ibu kepada 5 orang anak ini bahagia bersama suami tercinta dan berpeluang melihat anak-anak membesar di hadapan matanya setiap hari. Alhamdulillah kerana Pn. Nolizawati telah berjaya membuat fanpage makanan sunnah online dan telah berjaya mendapat jualan walau baru sahaja siapkan fanpage:)


4) Pn. Aida Nurani (Shah Alam)

Merupakan seorang penulis yang berjinak-jinak untuk menjadi peniaga tudung bawal online. Orangnya sangat rileks dalam belajar di kelas. Jemput singgah & like fanpage beliau di facebook

- Blog masih lagi dalam proses pembikinan
- Fanpage (Aidabawal Online)

5) Pn. Haslelawaty Mohd Arpa (Negeri Sembilan)

Seorang surirumah sepenuh masa yang menetap di Seremban. Berminat menyertai kelas asas blog & fanpage aku kerana ingin belajar dengan lebih mendalam lagi tentang cara-cara menambah pendapatan melalui blog. Sekarang ini Pn. Lela juga mempunyai bisnes menjual pakaian kanak-kanak yang diusahakan secara online & juga offline. Jemput baca pengalaman beliau shopping di Vietnam dan pengalaman membesarkan anak-anak sambil berniaga.

- Blog (~Rahsia Indah Seorang Surirumah~)
- Blog (Rizn Laila Collections)
- Fanpage (https://www.facebook.com/RiznLailaCollection)
- Blog (My Baby Apparel)
- Fanpage (https://www.facebook.com/pages/My-Baby-Apparel)

6) En. Suhimi Yahya (Pulau Pinang)

Merupakan peserta pertama berlainan jantina yang mendaftar kelas asas blog & fanpage aku. Syabas diucapkan kerana tidak lokek untuk membayar sejumlah duit demi berterusan mencari ilmu. Sebenarnya encik Suhimi baru sahaja diberhentikan kerja dan ingin mencuba mencari pendapatan tambahan melalui blog & fanpage. Semoga en Suhimi sabar dan tidak mudah berputus asa dalam mencari rezeki yang halal. Insya Allah berbekalkan dengan kerajinan & usaha yang bersungguh-sungguh, akan membuahkan hasil tak lama lagi:)

- Blog (Cerita Hati Si Lelaki)
- Fanpage (Kedai Makanan Sunnah Online Cawangan Utara)

7) Pn. Nor Azizainani (Selangor)

Merupakan seorang penjawat swasta yang ingin mencari pendapatan tambahan melalui blog & fanpage. Masih lagi baru di dalam kelas tapi Alhamdulillah sekejap sahaja boleh membina sebuah blog.

- Blog (Dhias Shop House Online)

Buat masa sekarang, ini sahaja pelajar-pelajar yang sedang mengikuti kelas asas blog & fanpage di bawah bimbingan aku sebagai guru online Akademi Bekerja Di Rumah. Insya Allah semoga selepas ini akan ramai lagi yang akan tampil untuk mendaftarkan diri dan menjadi sebahagian dari kelas aku.

Alhamdulillah, semua pelajar kelas asas & fanpage ini semuanya belajar 100% melalui talian (online) sahaja. Mereka datang dari seluruh pelusuk negeri tapi bermatlamatkan satu objektif sahaja iaitu menimba ilmu untuk lebih berjaya & menambah pendapatan melalui blog & fanpage di facebook. Insya Allah selepas ini akan ramai lagi (kaum surirumah khasnya) akan mendaftar dan memulakan langkah untuk menambah pendapatan sendiri mahupun isi rumah. Yang penting kena ada minat & usaha yang berterusan.

Bagi mereka yang berminat, boleh hubungi / PM aku untuk pertanyaan melalui

email : zailamohamad@yahoo.com
sms / whatsapp / viber : 012-3228651
facebook : https://www.facebook.com/zaila.mohamad

Salam kasih sayang buat semua!

2 ulasan:

ziana berkata...

amboii Rajin dan cekal sungguh.. Skrg belum sempat..Nanti bila ada masa skit kita join..He.he

The Strange Traveller berkata...

tahniah dan good luck!

btw, sis nak share contest di blog, jemput ye... www.roslidamjani.com :)

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^