Thursday, August 1, 2013

Bonus Hari Raya Sebulan

 Assalamualaikum,

Lamanya tidak bersiaran lantaran kesibukan melanda;( Sungguh setiap masa pun begitu berharga. Kadang-kadang aku rasakan yang Ramadhan tahun ini adalah yang paling sibuk dalam hidup aku. Tapi tidak mengapa, sendiri yang cari kerja maka sendiri kena bersyukur akan nikmat Allah yang tak pernah putus. Syukur Alhamdulillah ya Allah, Ramadhan kali ini juga menjanjikan bonus hari raya yang tidak pernah aku duga. Syukur kerana sentiasa ditemukan dengan insan-insan hebat yang banyak merubah perjalanan hidup aku:)

Ok Jumaat cuti Nuzul Quran yang lepas, pertama kali berpeluang berbuka puasa di luar. Kalau bukan undangan dari syarikat tempat en suami bekerja (alah, bekas tempat aku bekerja juga) mungkin kami selesa makan di rumah sahaja. Tapi rezeki jangan ditolak, maka tahun ini moh ke Hotel Summit, USJ pula!!

Makanan di sini biasa-biasa sahaja, tapi ada kambing bakar sampai 8 ekor! Fuuh tapi nak merasa kambing bakar haruslah sabar beratur T____T"


Sebahagian besar warga Solar Alert Sdn Bhd. Tahun ini kalau aku masih bekerja sudah pasti dapat habuan berkhidmat selama 5 tahun tapi apakan daya, rezekiku hanya di rumah sahaja:) Tahniah buat teman-teman lama yang berpeluang naik ke pentas mengambil sijil penghargaan:)


Wajah anak daraku..Seronok bukan main dapat berjumpa dengan kawan-kawan anak teman sekerja aku, dahulu mereka tinggal sebumbung setilam di taska tapi sejak aku berhenti kerja sudah jarang dapat berjumpa melainkan majlis sebegini. Alhamdulillah masing-masing masih saling ingat mengingati dan gembira bermain bersama:)


Budak yang paling aktif pada malam tersebut sudah pastilah si kecil Ashraf ni, berapa kali menghilang di celah orang ramai..Adusss, memang penatlah kalau nak kejar dia sorang..huhu


Ada persembahan dari kumpulan nasyid UNIC, bila dah nak habis majlis semua kanak-kanak dijemput naik. Anak-anak jantan aku semua pemalu, tinggal Husna je yang berani naik atas pentas buat miming lagu..HAHAHA

Terima kasih buat SASB yang sudi membuat majlis berbuka puasa, tahun hadapan cubalah buat di tempat yang ekslusif lagi..hihi

Alhamdulillah tahun ini walaupun tidak bekerja tapi Allah hadiahkan bonus berbulan-bulan padaku..Tapi nak kena rajin mencarinya setiap masa di 10 hari terakhir bulan Ramadhan:)

Buat semua pembaca blog aku, selamat hari raya, ampun maaf dipinta & berhati-hati dalam perjalanan pulang ke kampung!




4 comments:

Nurhayati said...

comel giler Husna.. ikut kecantikan mamanya :)

greetingsfromengland said...

selamat hari raya to you and your beautiful family too zaila, take care!

ziana said...

Selamat Hari Raya.. Bonus tu namanyer.. Takpe rezeki Allah sentiasa ada

Lily@MamaZaraZareef said...

alhamdulillah..rezeki makin mencurah2 lately ye..semoga terus menjadi suri rumah yg sukses!! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^



Copyright to ZAILA MOHAMAD
Designed by UMIESUEstudio 2015