Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Khamis, 24 Oktober 2013

Tips Sebelum Membeli Mesin Basuh


gambar koleksi peribadi bulan Disember 2012 di mana aku berpeluang merasai kehebatan mesin basuh Samsung Eco Bubble (boleh baca entri ini : http://zailabinimdae.blogspot.com/2012/12/akhirnya-mesin-samsung-eco-bubble.html)

Assalamualaikum,

Sudah masuk 4 hari "teman baik" seorang suri pergi meninggalkan aku. Iya, bukanlah siapa-siapa pun cuma hanyalah mesin basuh kesayangan kami yang sudah menamatkan perkhidmatannya pada hari Isnin yang lepas. Setakat ini masih belum menukarkan dengan yang baru kerana en suami yang selalu balik lambat sahaja, masih belum berpeluang untuk ke kedai menjenguk mesin basuh idaman hati.

Setelah hampir 6 tahun berkhidmat, kami rasa sudah tiba masanya kami menukar kepada mesin basuh yang baru. Terima kasih mesin basuhku yang lama jenama Samsung beroperasi secara automatik sepenuhnya, jasa kamu sungguh banyak kepada kami cuma sekarang muatan kamu yang 7kg sudah tidak sesuai lagi dengan kapasiti keluarga kami.

Alhamdulillah nikmat menjadi seorang blogger di mana aku diberikan peluang mencuba produk mesin basuh terbaru keluaran Samsung iaitu Samsung Eco-Bubble. Berikut aku kongsikan beberapa tips yang perlu dipertimbangkan sebelum membeli sebuah mesin basuh (bagi mereka yang jenis berkira macam aku, nak beli mesin basuh pun kena fikir dua tiga empat kali, tapi bagi orang kaya yang tak berkira apa susah masuk aje kedai letrik terus bayar)

1) Fungsi : adakah automatik atau separa automatik. Untuk lebih memudahkan elok dibeli yang boleh berfungsi secara automatik sepenuhnya. Kemudian apa lagi fungsi sampingan yang bagus seperti boleh menjimatkan tenaga elektrik atau boleh mencuci dengan mengeringkan sekali.

2) Kapasiti : bagi keluarga yang besar seperti keluarga kami, boleh dikatakan setiap hari aku membasuh baju, jadi seeloknya kapasiti muatan mesin basuh adalah 10kg ke atas supaya tidak perlu membasuh berulang kali

3) Jenama : apabila bertanyakan tentang jenama, setiap orang sudah pasti ada jenama pilihan masing-masing. Apa yang penting banyakkan bertanya pendapat kawan-kawan dahulu. Selain itu boleh juga pertimbangkan pendapat dari jurujual kedai. Pendapat peribadi aku mengatakan jenama Samsung adalah terbaik tetapi ada juga yang mencadangkan Toshiba atau Electrolux. Jadi, kena bertanya pada yang pakar iaitu jurujual kedai elektrik:)

4) Harga : sudah tentulah harga memainkan peranan yang penting juga. Bagi aku biar mahal sedikit asalkan berkualiti. Jadi, apabila sudah mengetahui harga senang sedikit untuk kita membuat kiraan samaada mahu beli secara tunai ataupun secara ansuran.

Itu sahaja perkongsian dariku. Insya Allah bila sudah beli mesin basuh baru nanti akan diberitahu sebabnya kenapa dan mengapa kami memilih jenama tersebut. Bagi mereka yang ingin berkongsi pendapat atau tips dalam memilih mesin basuh, boleh kongsikan di sini juga :)

Daftar kelas asas blog & fanpage dan aku akan bagi tunjuk ajar bagaimana memulakan perniagaan online.

Jom beriklan di sini :   SOHO Directory
Baca terma iklan di sini : http://zailabinimdae.blogspot.com/2013/08/iklankan-produk-servis-di-rangkaian.html

Jom beli buku agama & motivasi di sini : Kedai Buku Online Anda
Jom beli makanan sunnah & kelengkapan solat di sini : Gedung Sunnah Online 
Jom beli kelengkapan parti harijadi pada harga borong di sini : MKS Party Solution
Jom jalan-jalan cari makan di sini : JJCM Keluarga Zaila
Jom sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah di sini : Akademi Bekerja Di Rumah

Untuk yang berminat mendaftar belajar kelas asas blog & fanpage, hubungi melalui :

Email : zailamohamad@yahoo.com
Sms/whats app : 012-3228651
Facebook : zaila mohamad

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^