Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Khamis, 6 Mac 2014

Menu Popular Untuk Majlis Parti Harijadi Anak Anda


Imej : carian google (mini pasta)

Assalamualaikum,

Ada sesiapa yang merancang untuk mengadakan parti harijadi buat si cilik tak minggu ni? Sudah pastilah akan ada kan? Tak kisahlah majlis besar-besaran mahupun kecil-kecilan, tujuan kita semestinya untuk menggembirakan anak-anak dan kawan-kawan mereka.

Hari ini aku akan kongsikan antara menu yang sesuai atau popular untuk disediakan di majlis harijadi anak. Sesuai sangat bagi mereka yang melakukan sendiri majlis. Kalau nak tempah pun boleh juga, bergantung kepada tahap kewangan ibubapa yang merancangnya!

Selalunya majlis harijadi ini dilakukan pada waktu petang. Jadi, menu yang sesuai untuk dihidangkan kepada orang dewasa tidak perlulah terlalu berat seperti nasi lemak, nasi beriani atau nasi yang menghidangkan banyak lauk. Cukup sekadar untuk menyediakan menu seperti nasi goreng cina, mee goreng atau bihun goreng. Kemudian boleh ditambah dengan menu-menu sampingan yang sudah tentulah anak-anak juga boleh memakannya. Contohnya :

- sandwich gulung berintikan sardin
- kek cawan pelbagai perisa
- mini pizza
- pelbagai kuih muih tradisional Melayu 
- apam
- makaroni goreng 
- nuget, sosej dan kentang goreng
- buah-buahan seperti epal, limau, betik dan tembikai susu. Elakkan dari menyediakan buah seperti tembikai kerana dikhuatiri akan berair dan berlengas.

Sekiranya kita membuat tempahan, pastikan menu yang ditempah sampai awal majlis lagi. Sebolehnya biar makanan dihantar terus ke rumah supaya kita tidak tergekjar-kejar untuk mengambil makanan yang ditempah.

Membuat majlis harijadi di kediaman sendiri sememangnya memenatkan kerana sudah semestinya rumah akan bersepah selepas tetamu semua pulang. Jadi, anda juga kena bersedia untuk mengemaskannya kembali. Kalau boleh lakukan secara bergotong royong dengan ahli keluarga.

Oklah, semoga majlis yang dirancang akan berjalan dengan sempurna dan lancar. Jangan lupa like fanpage Barangan Parti Harijadi untuk mendapatkan pelbagai pilihan barangan parti pada harga borong. Tempah awal untuk mengelakkan berlakunya kehabisan stok.

Laluan iklan :


Jom ke Live Coaching dari salah seorang guru Akademi Bekerja Di Rumah yang akan membeicarakan tentang "Branding Yourself Strategies" di mana Pn Khairunnisa ini yang bermula dengan menulis blog, menghasilkan ebook dan kini seorang arkitek profesional yang bekerja dari rumah. Beliau sering mendapat jemputan untuk keluar di siaran television dan majalah tempatan. Nak tahu rahsianya? Boleh sertai seminar ini di mana-mana lokasi terpilih. Setiap lokasi terhad kepada 50 penyertaan sahaja.

Percuma 2 ebook dan buku Jana RM Dari Rumah hasil penulisan Pn Masayu Ahmad bagi setiap pendaftaran yang terawal! Boleh hubungi saya untuk pendaftaran melalui :

Email : zailamohamad@yahoo.com
Sms / Whats app : 012-3228651
Facebook : Zaila Mohamad

Bagi sesiapa yang ingin beriklan di blog ini juga boleh menghubungi nombor di atas. Terima kasih.




2 ulasan:

Long Cham berkata...

xpernah sambut pun hahaha

Kamsiah yusoff berkata...

juga sediakan belon dan topi harijadi..kanak2 amat menyukainya..

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^