Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Khamis, 26 Mac 2015

Minum Teh Untuk Kurus? Betul ke?

Assalamualaikum,

Ingat tak semalam aku bagitahu nak kongsikan kisah Kak Na lagi? ehem ehem ambil peluang glamourkan kakak sendiri sebab kalau bukan aku yang buat nak harapkan siapa? Dia bukan retis pun, dia hanya manusia biasa sahaja tapi cukup menjadi kesayangan anak-anak aku (dan mamanya juga).

Tahun ini bila berjumpa eh terkejut juga sebab nampak Kak Na dah makin kurus, takdelah kurus slim macam Fasha Sandha tapi of courselah sebagai adiknya yang selalu jumpa Kak Na 2, 3 kali setahun dah boleh perasan yang Kak Na dah makin kurus. Setahu aku Kak Na memang ada sejarah kencing manis yang serius (sewaktu di Labuan). Aku rasa dia keep on struggle dengan penyakit ini sehinggalah baru-baru ini kencing manisnya sudah terkawal dan alhamdulillah Kak Na dah makin sihat. Katanya mahu jaga pemakanan demi untuk menjaga anak-anak perempuannya dan juga mak ayah aku. Aku memang tabik spring dengan kekuatan dalaman Kak Na. Kalau nak cerita kat sini, 10 muka surat pun tak akan habis:P Bagi aku, dia seorang ibu yang penyayang dan walaupun telah menghadapi pelbagai rintangan dan cemuhan dalam hidup, akhirnya Kak Na berjaya juga.

Ok, ni nak kongsikan gambar Kak Na semasa aku ke Labuan 2 tahun lepas. Masa ni Ashraf masih lagi anak bongsu, tengoklah sekali pandang macam Aaliyah pun ada kan?


Masa ni makan di Anjung Ketam, Labuan. Wah kau tengok lengan Kak Na, macam hulk hogan youuuu *ya ampun kakak jangan marah :P


Masa ni di tapak kaki gunung Kinabalu. Rindunya zaman berjalan-jalan dengan Kak Na di Labuan dulu. Anak-anak memang enjoy habislah walaupun pelbagai rintangan dan dugaan datang melanda tapi akhirnya kami bertemu juga :)

Rahsia Kak Na turun berat badan adalah setelah mengamalkan GC Tea. Lama juga dia minum dan hasilnya memang kandungan gula di dalam darah Kak Na terkawal dan badan Kak Na juga sudah kurus. Yang bagusnya teh ini adalah campuran teh hijau, gymnema sylvestre, daun pudina, daun mulberi, rooibos dan daun stevia. Ianya bebas bahan kimia yang berbahaya, tiada gula tambahan dan tiada perisa tambahan juga.



Sebagai kakak yang baik hati, Kak Na bagi ler sampel GC Tea ni untuk aku cuba dan masih awal lagi untuk dikatakan yang aku telah berjaya kurus. Hermm, ramai pula yang dok sibuk suruh aku buktikan yang dengan minum teh boleh kurus. Tapi aku kan malu-malu kucing, kalau kurus pun tak naklah tayang body pada umum. Auuuuwww biar en suami aje lah yang menilainya. Ok, berbalik pada Kak Na, katanya berat dia dulu 87 kg sekarang sudah turun pada 76kg, ambil masa berbulan-bulan juga dan sesiapa yang mengenali Kak Na memang akan tahu yang Kak Na ni memang kuat makan :P

Sekarang ni bila tubuh dah makin ringan, senanglah nak melakukan ibadah dan berbakti pada mak ayah. Jangan tak tahu pada usia menginjak 50 tahun, Kak Na masih bertenaga memandu dari Kuala Krai ke rumah mak dan menguruskan keperluan mak ayah. Pantang ayah cakap nak apa Kak Na mesti akan tunaikan. Waah ni kira puji melambung ni, tapi jujurnya memang aku pun akui yang sampai sekarang aku masih tak pandai nak ambil hati mak ayah. Balik pun sesekali, inikan nak jaga mereka. Tapi jauh dalam sudut hati memang bersyukur sangat sebab bila Kak Na dah ada di kampung, mak ayah pun dah makin sihat dan terjaga sekarang ni.

Gambar tahun lepas bulan 9 sewaktu cuti sekolah. Masa ni kami bercuti di Sudara Beach Resort.



Dan di bawah ini gambar sewaktu aku balik cuti sekolah yang lepas. Memang nampak perbezaan sedikit cumanya maklumlah Kak Na ni tak reti nak bergaya jadi takde lah nak dijadikan model produk ya. HAHA


Sebagai kakak yang baik Kak Na juga menjadi pendorong dan pemangkin aku untuk terus berniaga. Banyak juga jasa Kak Na terutamanya dalam menjodohkan kami dengan Aini. Panjang kisahnya dan sudah semestinya aku tidak akan bercerita di sini. Kak Na pernah cakap dekat aku jangan terlalu ego untuk tidak berniaga. Iyalah, aku ni semua reti tapi malas nak mencuba. Hamboi, terkena seketul atas muka ni. Jadinya, kali ini aku nak tolong Kak Na jual produk Kak Na ni. Sudi-sudikan beli ya sebab ini perkongsian ikhlas dan testimoni kakak aku sendiri.

Jika berminat boleh dapatkan dan hubungi aku melalui WA 012-970 6828 (WA sahaja). Oklah, nanti aku cerita pengalaman sendiri meminum GC Tea ni. Bukan kerana kencing manis tapi untuk kesihatan. Maklumlah lemak ai kan banyak :P

1 ulasan:

Unknown berkata...

K.Sham ni kerap jugak minum teh.. tapi sebab 'gula' yg melampau.. sama jer..

P/s;
Kontrol gula.. insya'Allah.. lagi cepat turun KG.

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^