Jumlah Pengunjung Setakat Ini

Jumaat, 19 Mei 2017

Jom Dapatkan Noxxa Pressure Cooker Sebelum Jun

Assalamualaikum,

Lama tak kongsikan gambar masakan Mekla ya? Sebenarnya setiap hari pun masak cuma kadang-kadang masukkan dalam facebook aje, kadang-kadang masuk dalam group WA Kongsi Resepi Noxxa sahaja. Bergantung pada mood aku juga. He he he

Tak lama lagi Ramadhan bakal menghampiri, memang surirumah mahupun suri bekerjaya kenalah bersedia dengan segala gadget yang memudahkan uols kat dapur. Kalau Mekla sudah tentulah Noxxa Pressure Cooker dan teman seangkatan dengannya (Noxxa steamer, Noxxa Noodle Maker boleh buat kuih raya uols). Sekarang pun setiap masa sudah latih gadget ni "lasak" dengan memasak menggunakannya.

Jumaat lepas Mekla buat nasi arab mandy kambing guna rempah nasi arab Al Bayt. Lama gila rasanya tak masak nasi arab menggunakan Noxxa Pressure Cooker. Nasib baik masih ingat lagi cara-caranya. He he


Daging kambing tu sebelum masuk dalam beras, elok HP selama 20min untuk bagi dagingnya lembut sikit


Macam biasa kalau nak masak nasi arab buat LP (low pressure) selama 8min. Beras pun menjadi elok je kejadiannya


Sedap dihidangkan untuk berbuka puasa nanti


Alhamdulillah berbuka seadanya. Uols dah habis ganti puasa ke? :)


Yang ini pula ada kepala ikan merah en suami beli di Econsave. Sebelah buat kari kepala ikan guna mod steam selama 5min. Ya Allah nikmat makan kepala ikan yang dimasak sendiri. Kalau makan kat kedai ni entah berapalah habis $$ melayang kan?


Sebelah kepala lagi ingatnya nak buat sup tapi rempah sup habis, maka Mekla buat singgang. Pun sedap! En suami cakap dia sudah ada pesaing dalam acara makan kepala ikan:) HA HA HA Yang nipun buat mod steam 5min sahaja isi ikan dah lembut. Mudah sangat masak.

Bulan Jun Noxxa akan naik harga. Harga pasaran sekarang RM788 kalau bulan depan sudah jadi RM800+. Kalau mahu dapatkan pada harga lama baik beli pada bulan ini. Boleh Whats App Mekla di 012-970 6828 untuk pembelian. Bulan puasa ni bolehlah pakat-pakat masak guna NPC, mudah dan sangat efisien, dapur pun tak sepah sangat :)

Bye!

Tiada ulasan:

Iklan Dibawakan Oleh Nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^