Thursday, January 22, 2015

Menu Paling Tak Menyihatkan Tapi Paling Menggiurkan!


Assalamualaikum,

Sejuknya di Shah Alam. Cuaca hari ini sekejap panas sekejap mendung. Tiba-tiba teringatkan menu yang paling tak menyihatkan seperti di atas. Sesekali tekak terasa ingin memakan megi. Ada orang suka makan mee yang keras ada orang suka makan mee yang sudah kembang. Ada orang suka makan kosong sahaja tapi ada orang suka makan dengan telur. Aku kongsikan cara aku masak megi kari jenama MAMEE

Bahan-bahan :

- 2 bungkus mee kari MAMEE
- 2 ulas bawang putih
- 1 biji cili padi diketuk (untuk pedas) kalau tak suka pedas tak payah masuk
- isi ayam yang dihiris kecil
- 2 biji telur

Cara Memasak :

- Panaskan air dan masakkan mi dahulu, kemudian buang air rebusan tersebut. Toskan mee tersebut.
- Panaskan air yang lain dan curahkan perencah kari ke dalamnya, masukkan bawang putih, cili padi dan isi ayam ke dalamnya.
- Tunggu sehingga mendidih masukkan telur dan mee sekejap kemudian sedia untuk dihidangkan.
- Boleh tambahkan sayur sawi dan tomato jika ada.

Menu ini sangat tak sihat jadi jangan amalkan selalu :P Tipulah kalau aku cakap tak pernah makan megi. Di rumah ini bekalan megi memang ada cuma kami (aku & en suami) aje yang memakannya. Sesekali mereka menyelit juga nak makan sekali. Hai anak, makanan yang paling tak menyihatkanlah menjadi yang paling mereka suka. Agaknya sebab susah nak dapat makan kan? Kalau hari-hari mama jamu makan megi sudah tentu muak (tak mahu) makan juga kan?

Oklah, sehingga bertemu lagi. Wajah blog sudah berubah wajah sempena tahun 2015. Ini semua hasil Pn Sue Haida yang memang telah banyak kali memberikan servis design template & header blog / fb aku. Memang superb! lah hasilnya kan. Semoga lepas ini aku akan lebih bersemangat untuk menulis dan berkarya hanya dari rumah sahaja :)

Jika mahu mengetahui dengan lebih lanjut mengenai jana pendapatan dari rumah buat surirumah, boleh ke blog ini : www.zailamohamad.com / www.zailamohamad.blogspot.com

Terima kasih & assalamualaikum.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^



Copyright to ZAILA MOHAMAD
Designed by UMIESUEstudio 2015