Wednesday, August 5, 2015

Idea Deko Raya Bersama Ikea & Tirai Deco

Assalamualaikum,

Rata-rata sekarang ni mood rumah terbuka kan? Kalau sesiapa yang tinggal di bandar tu mesti tahu betapa meriahnya kalau ada rumah terbuka. Selain dari juadah makanan yang sedap-sedap, ramai juga yang akan berdeko-deko rumah. Tak kisahlah sikit ke banyak semuanya bergantung kepada kemampuan. Bagi aku, hanya mampu melihat aje, nak deko-deko rumah ni macam takde mood dah sangat. Maklumlah makin hari rasa macam makin sempit aje rumah ni T____T" (agaknya sebab bilangan penghuni pun sudah bertambah). Tahun ini kami tak buat open house yaaa :P

Jom layan gambar-gambar yang aku ambil dari website Ikea & laman facebook Ikea


Kalau tengok gambar dalam website Ikea memang semua lawa sampaikan letak kuih atau roti dalam dulang macam tu pun nampak unik, cuba kalau gambar sendiri yang ambil; kalau tak bergegar pun kain senget-benget. Tipikal!

Tapi gambar-gambar di bawah ini adalah dari pelanggan Ikea. Agaknya tangan mereka ni ada sentuhan tangan designer kot, buat apa pun berseni & ada style aje T____T




Gambar-gambar makanan macam kat atas tu dipanggil apa ya? "Food Flatlays" kan? Jenis ambil gambar susunan makanan atas meja ni. Orang berseni buatlah macamana pun nampak lawo tapi kalau aku buat, hampeh nampak macam pelik :P

Ok sambung cuci mata lagi dengan deko-deko dari Ikea









Sebenarnya dah lama teringinkan almari kaca dan set meja makan baru tapi daaaaah lama juga duit tabungan tak cukup-cukup. Ha ha ha Maklumlah kerja sendiri ni tak boleh nak ikut nafsu sangat apabila berbelanja. Kalau ada tabungan pun kena dahulukan mana yang penting, sekarang ini yang penting adalah masa depan anak-anak aku jadi tak mengapa lah rumah kekal "corak lama" asalkan pendidikan anak-anak tidak terabai. Eh melalut sampai ke situ lah pula ya.

Tapi sebenarnya ada banyak cara untuk menaikkan seri rumah. Bergantung kepada kekreatifan idea dan susun atur kediaman. Kadang-kadang dengan hanya menambahkan bantal / sarung bantal baru pun dah boleh menaikkan seri sofa lama. Tak pun dengan kehadiran gubahan bunga plastik atau bunga segar di meja makan pun dapat menutup kesan calar di meja makan lama. Sekarang ini konsep rumah aku adalah lebih baik takde dari ada. Ha ha ha Bukan apa, tak tahan nak mengemas dan tambah pula anak-anak sedang lasak, baik bersabar sedikit tunggu mereka dah besar boleh lah nak deko-deko gaya Eric Leong ke Rizalman ke boleh lah belasah ikut suka :)

Tapi kan, tahun ini rumah kita ada langsir baru tau. Langsir raya yang dibeli sebelum raya lagi. Terima kasih kepada Kak Rusliza Mustapa dan abang Tengku yang sangat berbaik hati poskan beberapa hari sebelum aku balik bercuti raya. Sudahlah beli langsir murah dapat lagi kopi percuma. Mak aih memang terbaiklah layanan dari tauke Tirai Deko ni. Bagi yang berminat boleh hubungi nombor di bawah nanti ya :


Facebook : Langsir Ready Made atau hubungi Pn Rusliza di 019-622 8072. Insya Allah layanan terbaik dan harga boleh runding lagi :)

Ok lah selamat berdeko-deko semua. Bye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About this blog

Segala isi kandungan di dalam blog ini adalah luahan hati tuan empunya blog sahaja, tiada kaitan dengan mereka yang masih hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi ini..Bahasa yang digunakan adalah sedikit rojak kerana tuan empunya blog hanya mampu mendapat Credit 4 untuk Bahasa Melayu & Credit 3 untuk Bahasa Inggeris pada SPM tahun 1999. Jadi, bimbingan ibubapa adalah diperlukan bagi menafsirkan bahasa rojak yang digunakan;)

Segala bahan, gambar & segala kandungan blog ini adalah kepunyaan peribadi tuan empunya blog (melainkan dinyatakan sumbernya) untuk tatapan generasi akan datang tuan empunya blog nanti. Setiap bahan, gambar & segala kandungan yang ingin diguna pakai, haruslah memberi kredit kepada Zailabinimdae's blog atau diletakkan link blog ini.

Di bawah AKTA 588, AKTA Komunikasi & Multimedia 1998, seseorang individu boleh didakwa sekiranya anda berniat untuk menganiaya, mengugut atau mengganggu mana-mana orang atau mana-mana nombor atau alamat elektronik. Jadi, hormatilah coretan rasa tuan empunya blog agar kita semua dirahmati & berada di bawah lindungan ALLAH selalu^_^



Copyright to ZAILA MOHAMAD
Designed by UMIESUEstudio 2015